همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی باید تعیین تکلیف نهایی شود

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی باید تعیین تکلیف و نهایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است، که معمولا موضوع گفتگو و مصاحبه‌های مسئولین قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد، کمتر در این مورد اظهار نظری که نزدیک به واقعیت باشد، صورت گرفته است.

او افزود: متأسفانه اظهار نظرها، منطبق برسند تحول بنیادین در آموزش وپرورش بیان نمی‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تأکید کرد: این موضوع مهم مدتی است، که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است و اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن آن مطرح می‌گردد، اما تا به امروز ندیدم، که هیچ یک از اعتبارات مطرح شده، با کار دقیق کارشناسی بیان شده باشد.

نماینده مرد همدان در مجلس اظهار داشت: غالب موارد براساس حدس وگمان بیان می‌شود که متأسفانه همین حدس و گمان‌ها و عدم انطباق اظهار نظر‌ها با واقعیت رتبه بندی باعث ایجاد ابهام و فقدان کارشناسی دقیق، زمینه ساز برداشت‌های نادرست و غیرقابل قبول شده است.

حاجی بابایی تأکید کرد: همکاران ما در کمیسیون آموزش با وسعت نظر و دیدگاه مثبت و تلاش وافر نظام رتبه بندی را پیگیری کرده اند، اما محدودیت‌های ایجاد شده موجب هدایت این امر به سمتی ست که خروجی کار را نمی‌توان به عنوان نظام رتبه بندی معلمان پذیرفت.

او ادامه داد:برای رفع این مشکل ۹ پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد، با نظام رتبه بندی واقعی مطرح کرده ام که اطمینان دارم با طرح در صحن علنی مجلس و مساعدت نمایندگان به ویژه اعضای محترم کمیسیون آموزش وتحقیقات لایحه نظام رتبه بندی به معنای واقعی مطرح و مصوب خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: برای تحقق این موضوع که نظام رتبه بندی معلمان به معنای واقعی براساس کارشناسی، با تامین اعتبار مورد نیاز و مدافع حقوق معلمان و براساس بر مفاد سند تحول بنیادین باشد از همه ظرفیت‌های مجلس استفاده می‌شود.

حاجی بابایی گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی است، که به هیج عنوانی قابل چشم پوشی نیست و با عزم نمایندگان مجلس واعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات امیدواریم به یک لایحه جامع و منطبق باسند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست یابیم و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور و لشکری و تأمین اجتماعی را نهایی کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۱۹:۳۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام و درود بر مرد بزرگوارو راستگو و خوش اخلاق جناب آقای حمید رضا حاحی بابایی که مصداق شرف و جوانمردی هستند ایشان ..دستهای شمارو مییوسم آقا زحمات دلسوزانه شما را میستایم ..بخاطر ذات پاک و قلب بزرگتان واقعا با اقدامات و تلاشهای سخت و پیگیر جنابعالی حقوق فرهنگیان در زمان وزارت شما ارتقا زیادی پیدا کرد و حکم معاونت به دفترداران مظلوم و بی دفاع و بی حقوق اعطا شد .. ضمن اینکه استارت دفاع واقعی و عملی از حق معلمان را بعهده گرفتید الهی هریک روز عمرشریفتان صد روز باشه با سلامتی خودتان و خانواده و هفت نسلان ممنونم دوستون دارم ⚘⚘
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
لطفأ این موضوع را هم دیگری کنید معلم و دبیری که در هفته دو روز تدریس می‌کند چطور حقوق کامل دریافت میکنند این در حالی است بقیه اقشار کارمند و کارگران شش روز هفته را کار میکنند مثل معلمها چهارماه تعطیلی ندارند الان هم فقط مگویید معلم پس چرا بچه های امروزی اینقدر بیسواد هستند اگر معلم شش روز هفته را درس دهد مثل بقیه اقشار برای خودشان قانون۱۲و ۱۸و ۲۴ ساعت کار در هفته نداشته باشند آموزش و پرورش کمبود نیرو هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
لطفا در خصوص ( بازنشستگان تامین اجتماعی ) که از : اقشار بسیار ضعیف جامعه هستند تلاش و اهتمام بیشتری مبذول فرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۳:۲۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
ببینیم وتعریف کنیم..منکه چشمم از این مجلس آبی نمیخورد.