استاندار گیلان:

طرح زراعت چوب، گامی اصولی در صیانت از جنگل‌ها است

استاندار گیلان طرح زراعت چوب را گامی اصولی در صیانت از جنگل‌های هیرکانی دانست و بر لزوم جلب مشارکت سمن‌ها در اجرای این طرح تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد زراعت چوب استان، طرح زراعت چوب را گامی مؤثر در جهت صیانت از جنگل‌ها به ویژه هیرکانی به عنوان میراث ارزشمند خدادادی دانست و بر ضرورت استمرار آن با رفع موانع میان دستگاهی تأکید کرد.

او اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مشارکت مردم، سمن‌ها و همراهی مؤثر آنان همواره موجب کسب توفیقات و دستاورد‌های مضاعف می‌شود و مورد انتظار است.

استاندار گیلان افزود: اقناع سازی افراد و سازمان‌های مردم نهاد و افزایش میزان آگاهی آنان نسبت به طرح زراعت چوب، منجر به پیشبرد اهداف و همراهی مطلوب آنان می‌شود.

زارع بر لزوم گسترش و ترویج این طرح با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تأکید و توزیع بخشی از نهال مورد نیاز زارعان به صورت رایگان را مشوق خوبی دانست و گفت: کاشت نهال پس از برداشت در اراضی بر اساس قرارداد با برندگان مزایده، بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

او نظارت و پایش مستمر بر کاشت نهال استاندارد را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: با اقدامات ترویجی شایسته تحقق برنامه هدفگذاری شده اجرای طرح زراعت چوب در حداقل ۴ هزار هکتار تا پایان امسال عملیاتی شود.

استاندار گیلان همکاری بسیج مهندسین کشاورزی بر اجرای مطلوب این طرح و تسریع در کاشت نهال در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مسثنیات شناسایی شده نیز تأکید کرد.

در این جلسه همچنین گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تعیین و جانمایی شرایط ایجاد شهرک صنعتی صنایع سلولزی و پالت سازی و تهیه و تأمین نهال برای اجرای طرح زراعت چوب شهید سردار سلیمانی توسط بسیج مهندسین گیلان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارائه شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.