آشنایی با نفرات تیم ملی فوتسال در آستانه یک چهارم نهایی جام جهانی

تیم ملی فوتسال کشورمان با ۹ بازیکنی که در دوره قبل جام جهانی حضور داشتند این بار هم موفق شد به یک چهارم نهایی صعود کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان فردا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی برابر قزاقستان قرار بگیرد. بسیاری از کارشناسان این رشته امیدوار هستند، با توجه به ملی پوشان با تجربه‌ای که در تیم ملی حضور دارند بتوانیم به جمع ۴ تیم پایانی راه پیدا کرده و حتی عنوان بهتری نسبت به دوره قبل کسب کنیم. از بین بازیکنانی که هم اکنون در تیم ملی حضور دارند ۹ نفر آن‌ها در دوره قبل جام جهانی که در کلمبیا برگزار شد حاضر هستند و همین موضوع می‌تواند به رسیدن ما در جمع ۴ تیم پایانی رقابت‌ها بسیار کمک کند.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در دوره گذشته مسابقات جام جهانی که در کشور کلمبیا برگزار شد، توانست با ایران عنوان سومی جهان را به دست آورد و موفق شد افتخار بزرگی برای کشورمان رقم بزند. حال این سرمربی امیدوار است این افتخار و عنوان را یک بار دیگر برای ایران تکرار کند. به هر حال مقایسه لیست بازیکنان فعلی تیم ملی کشورمان در این دوره نسبت به دوره گذشته نشان می‌دهد که ناظم الشریعه روی تجربه ملی پوشان خود حساب ویژه‌ای برای قرار گرفتن روی سکوی جام جهانی باز کرده است.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره گذشته جام جهانی با ۱۴ بازیکن عازم لیتوانی شد و این دوره به دلیل کرونا و با مجوز فیفا، تعداد بازیکنان به ۱۶ نفر افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا:

۱- سپهر محمدی
۲- علیرضا صمیمی
۳- احمد اسماعیل پور
۴- محمد کشاورز
۵- حمید احمدی
۶- محمدرضا سنگ سفیدی
۷- علی اصغر حسن زاده
۸- قدرت بهادری
۹- افشین کاظمی
۱۰- محمد طاهری
۱۱- مهران عالیقدر
۱۲- حسین طیبی
۱۳- فرهاد توکلی
۱۴- مهدی جاوید

اسامی ۱۶ بازیکن تیم ملی فوتسال برای جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی:

۱- علیرضا صمیمی
۲- سپهر محمدی
‌۳- باقر محمدی
‌۴- حمید احمدی
۵- محمدرضا سنگ سفیدی
۶- حسین طیبی
۷- فرهاد توکلی
۸- علیرضا رفیعی پور
۹- محمد شجری
۱۰- مسلم اولاد قباد
۱۱- علی اصغر حسن زاده
۱۲- محمد طا‌ها نعمتیان
۱۳- مهدی جاوید
۱۴- سعید احمد عباسی
۱۵- احمد اسماعیل پور
۱۶- فرهاد فخیم

مقایسه لیست تیم ملی فوتسال ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱

در این ۲ لیست نام ۹ بازیکن مشترک به چشم می‌خورد که ستون و شاکله اصلی تیم ملی را در جام جهانی تشکیل داده است. علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، حسین طیبی، فرهاد توکلی، علی اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور.

حال در فهرست جام جهانی لیتوانی نام‌هایی، چون باقر محمدی، علیرضا رفیعی پور، محمد شجری، مسلم اولا قباد، طا‌ها نعمتیان، سعید احمدعباسی و فرهاد فخیم نفرات جدیدی هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند.

در این میان، نام فرهاد فخیم شاید نسبت به سایر دیگر بازیکنان کمی ویژه‌تر باشد. فخیم در چند فصل گذشته مسابقات لیگ برتر همواره یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم فوتسال مس سونگون بوده است و ناظم الشریعه با دعوت از او به تیم ملی قصد داشت از تجربه و جنگندگی او استفاده کند.

فخیم در جام جهانی لیتوانی همان نقشی را بای می‌کند که محمد کشاورز در جام جهانی کلمبیا ایفا کرد. کشاورز در آن رقابت‌ها کاپیتان تیم ملی فوتسال بود و از نظر فنی و روحی تاثیر ارزشمندی در موفقیت تیم ملی به خصوص در دیدار حساس مقابل برزیل داشت. در این میان مصدومیت حسین طیبی و خروج او از معادلات بازی‌های مرحله گروهی و یک هشتم کمی کار تیم ملی را سخت کرد. دنده طیبی در بازی تدارکاتی با بلاروس آسیب دید و به گفته پزشکان تیم ملی شاید او تا پایان مسابقات جام جهانی نتواند به میدان برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار