بازگشت پرندگان مهاجر به بهشت میانکاله + فیلم

هر ساله با سرد شدن هوا پرندگان زیادی به تالاب بین المللی میانکاله کوچ می‌کنند و تا اواخر اسفند در این تالاب می‌مانند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تالاب بین المللی میانکاله هرساله مقصد پرندگان مهاجر زیادی است، در این تالاب پرندگانی از نوع فلامینگو‌های شیلیایی و آمریکایی، قو‌ها، عقاب دریایی دم سفید، چارخو، چنگر، خوتکا، پلیکان، حواصیل خاکستری و چنگر نوک سرخ وجود دارد.

هر ساله از اوایل شهریور ماه که هوا شروع به سرد شدن می‌کند، حدود ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون پرنده به سمت تالاب میانکاله مهاجرت خود را آغاز می‌کنند و در اواخر اسفند ماه با بالا رفتن دمای هوا شروع به بازگشت به خانه‌هایشان می‌کنند.

لازم به ذکر است که در این تالاب نادرترین پرنده‌های جهان را می‌توان دید، میان کاله یکی از ۱۲ ذخیره‌گاه بین‌المللی زیست کره در ایران است، که در یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که در سال ۹۸ بیش از ۵۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله به دلیل مسمومیت با سم بوتولیسم تلف شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چه کسی جوابگو برای این مرگ خاموش میانکاله بود...مقصر این مرگ کی بود...نه تنها مرگ خاموش بود ..بلکه تمام اورگانهای ما هم خاموش بودند جواب مرگ پرندگان میانکاله تاکی میخوادپنهان بماند ...از اول کرونا شروه شده چرا پیگیری نمی‌کنید چرا پیشگیری نمی‌کنید...چرا سهل انگاری این بی مسئولیتی محیط زیست.تا کی ادامه داره ....
آخرین اخبار