واکسیناسیون ۹۳ درصد از سالمندان/ تک رقمی شدن آمار فوتی‌های کرونا در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۹۳ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: طبق آخرین آزمایشات در کشور هیچ کدام از واکسن‌ها برای افراد نوجوان عارضه ندارد و دارو‌های افرادی که به بیماری قارچ سیاه مبتلا شده اند هم در دسترس آن‌ها قرار گرفته است.

نامدار اضافه کرد: عصر امروز ۱۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم و برکت وارد استان شد.

وی در رابطه با رعایت نشدن شیوه نامه‌ها هشدارداد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به عدد ۴۵ درصد رسیده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد ممکن است در آبان ماه پیک جدیدی را تجربه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نیروی انتظامی استان در کشور به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رتبه اول را کسب کرده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، همه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان آوج در وضعیت زرد قرار دارد.

وی شهریور امسال را ماه سیاه کرونا نامید و گفت: در این ماه ۱۱۷ نفر از هم استانی‌ها فوت کردند که در دوسال اخیر بالاترین آمار است.

نامدار افزود: امروز عدد بستری‌ها در استان به زیر ۵۰۰ نفر رسید و آمار فوتی‌های کرونا تک رقمی شد.

جمالی پور استاندار قزوین هم گفت: کارکنان در دستگاه‌ها هم بنا بر تشخیص مدیر مجموعه تا سقف ۳۰ درصد اجازه دور کاری دارند.

وی در رابطه با آیین برگزاری مراسم اربعین هم گفت: در رابطه با برگزاری مراسمات اربعین باید تابع ستاد کرونا بود و به شیوه نامه‌ها احترام گذاشت.

 جانشین ستاد مقابله با کرونا هم گفت: از ۱۵ مهر ماه به بعد برخی از نمایشگاه‌ها و سمینار‌های آموزشی به شرط برگزاری در فضای باز فعال خواهد شد.

حبیبی افزود: افرادی اجاره فعالیت در این برنامه‌ها را دارند که هر دو نوبت واکسن را زده و تست پی سی آر آن‌ها منفی باشد.

وی در ادامه به مسابقات ورزشی و فنی و حرفه‌ای هم اشاره کرد و گفت: تا پایان مهر ماه هیچ گونه مسابقاتی در استان برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.