بیمارستان هاجر شهرکرد به تجهیزات تنفسی مجهز شد

بیمارستان هاجر (س) شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از به روزترین تجهیزات تنفسی برخوردار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد رئیسی رئیس مرکز آموزشی، درمانی هاجر شهرکرد در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در بیمارستان هاجر شهرکرد با مدافعان سلامت دیدار کردند با بیان اینکه این بیمارستان قدیمی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تنفسی برخوردار شده است، این موضوع را از عوامل موثر در کاهش موارد فوتی ناشی از کرونا در این مرکز درمانی دانست.

او افزود: این بیمارستان در ابتدای شیوع ویروس کرونا فقط یک مخزن اکسیژن داشت، اما با حمایت‌های انجام شده سه دستگاه اکسیژن‌ساز در این مرکز آموزشی درمانی مستقر شد و مشکلی در خصوص تامین اکسیژن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


رئیسی با اشاره به فعال‌سازی کلینیک تنفسی در این مرکز درمانی که برای نخستین بار در کشور اجرا شد، اظهار داشت: این موضوع به الگویی برای کشور تبدیل شد و در این کلینیک با تشکیل تیم تنفس خدمات تخصصی و کاملی به بیماران ارائه می‌شود.

او برخورداری مرکز آموزشی درمانی بیمارستان هاجر از کادر درمان مجرب، متعهد و توانمند را از دیگر عوامل مدیریت مناسب و کاهش موارد فوتی ناشی از کرونا در این مرکز برشمرد و گفت: عملکرد مناسب این بیمارستان سبب شد تا بیمارانی از استان‌های دیگر از جمله اصفهان در این بیمارستان پذیرش شوند.

این متخصص بیماری‌های داخلی که از اسفندماه سال ۹۸ همزمان با آغاز شیوع کرونا مسئولیت مدیریت بیمارستان هاجر را برعهده گرفته است، با قدردانی از تلاش تمامی پرسنل این مرکز آموزشی درمانی یاد و خاطره شهیده دکتر رضوان نورمند چالشتری استاد دانشگاه و فلوشیب الکتروفیزیولوژی بالینی قلب و علیرضا صانعی از پرسنل تاسیسات از شهدای مدافع سلامت این بیمارستان را گرامی داشت.

رئیسی، کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های بیمارستان هاجر شهرکرد عنوان کرد و گفت: اگر چه با پیگیری‌های بسیار این کمبود نیرو تا حد زیادی برطرف شده است، اما همچنان نیاز به نیروی بیشتری وجود دارد.

او با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از پرسنل مرکز آموزشی درمانی هاجر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تعداد مبتلایان کاهش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه کادر درمان این بیمارستان علاوه بر وظیفه درمان، در تقویت روحیه نشاط و امیدواری در بیماران نیز نقش مهمی دارند، افزود: تلاش شده تا با تقویت روحیه بیماران و اطرافیان آن‌ها بخشی از بار نگرانی و ترس از دوش آن‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار