هند و پاکستان یکدیگر را متهم به حمایت از تروریسم کردند

بعد از سخنان نخست‌وزیر پاکستان علیه هند در سازمان ملل، مقامات هندی نیز این کشور را متهم به حمایت از تروریسم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه در سخنرانی از پیش ضبط شده خود در سازمان ملل هند را متهم به گسترش اسلام هراسی در این کشور کرد و گفت: ۲۰۰ میلیون از جمعیت هند مسلمان هستند که در معرض رفتار‌های خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند و «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند قصد دارد مسلمانان هند را از بین ببرد.

عمران خان در سخنرانی خود که همزمان با دیدار نارندا مودی از کاخ سفید صورت گرفت، افزود: مقامات آمریکا بر نقض حقوق بشر در هند چشم می‌بندند و آن را بدون مجازات رها می‌کنند.

بعد از صحبت‌های عمران خان «سنیها دوبی» اولین دبیر هند در سازمان ملل در جواب او ادعا کرد این پاکستان بود که به «اسامه بن لادن» فرمانده گروه تروریستی القاعده پناه داد، زیرا بن لادن در شهر «ابوت آباد» پاکستان به دست نظامیان آمریکایی کشته شد.

نارندا مودی نیز در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد پاکستان در امور داخلی و تحولات افغانستان دخالت می‌کند و باید درخصوص حمایت این کشور از تروریسم تحقیق شود.

بعد از تحولات افغانستان و روی کار آمدن طالبان هند بار‌ها اعلام کرده است که پاکستان در جنگ میان «پنجشیر» و طالبان دخالت کرده و با پهپاد فرماندهان پنجشیر را هدف قرار داده است در مقابل نیز فرمانده ارتش پاکستان این سخنان را رد کرده و آن را حقه هند برای تشویش اذهان عمومی معرفی کرده است. با این حال بر اساس آمار برخی از موسسات هندی از زمان روی کار آمدن نارندا مودی در این کشور، آمار خشونت علیه مسلمان نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار