ارائه یک راه حل اساسی برای بحران شارژر در دنیا

کمیسیون اروپا به شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی پیشنهاد داد که از یک شارژر مشترک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، به نظر می‌رسد در حال حاضر جهان در حال گذر از چیزی است که می‌توان آن را "بحران شارژر" نامید، که باعث شد کمیسیون اروپا پیشنهاد اتحاد تولید کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی، به ویژه گوشی‌ها را، برای تولید یک شارژر مشترک ارائه دهد.

کاربران تلفن‌های هوشمند سالانه میلیارد‌ها دلار شارژر می‌خرند، در حالی که تحقیقات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که سیم‌های شارژر دور ریخته و استفاده نشده، سالانه بیش از 11 هزار تن زباله ایجاد می‌کنند. جالب است بدانید تنها در اتحادیه اروپا در سال گذشته، حدود ۴۲۰ میلیون تلفن و دستگاه‌های الکترونیکی تلفن همراه فروخته شده است.

اکثر کاربران دستگاه‌های الکترونیکی باید بیش از یک شارژر بخرند تا دستگاه‌های مختلف خود، از جمله گوشی، تبلت، هدفون بی سیم و سایر دستگاه‌ها را شارژ کنند.

شارژر

با این حال، پیشنهاد جدید اروپایی‌ها با تشویق مصرف کنندگان به استفاده مجدد از شارژر‌های موجود هنگام خرید شارژر جدید، کاهش ضایعات را هدف قرار می‌دهد. در این پیشنهاد آمده بود که همه گوشی‌های هوشمند فروخته شده در اتحادیه اروپا باید دارای شارژر USB-C باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.