بسته خبری «آژیر» ۳ مهر ۱۴۰۰؛

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند/ تخریب خودروهای شهروندان توسط عربده کش شرور/ سوء استفاده سارق از حواس پرتی یک خانم

در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دستگیری سارقان مسلح بزرگراه همت تا دستگیری سارقان کامپیوترهای خودروی شهروندان در ونک مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

تخریب خودروهای شهروندان توسط عربده کش شرور 

سرهنگ  پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران  اظهار کرد: اواخر تیرماه سال جاری در پی تماس شهروندان با مرکز ۱۱۰ مبنی بر عربده کشی و فحاشی و تخریب ۸ دستگاه خودرو، توسط افراد ناشناس تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ وارد عمل شدند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از اراذل و اوباش سطح دار پایتخت که دارای سوابق متعددی همچون سرقت، درگیری و.. است با چند نفر از همدستانش ضمن عربده کشی و قدرت نمایی شیشه‌های ۸ دستگاه خودروی شهروندان ساکن خیابان مختاری را تخریب کرده و پیش از حضور پلیس از محل وقوع جرم فرار کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: با اخذ دستورات قضائی و بعد از دوماه تعیقیب و مراقبت و در حالی که متهم از ترس دستگیری خود را مخفی کرده بود صبح روز یکم مهرماه تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت وی را در حالی که قصد داشت به مکان دیگری جا به جا شود دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

کاویانی از معرفی این فرد شرور به دادسرا اشاره و تاکید کرد: تلاش برای دستگیری همدستان وی همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

سوء استفاده سارق از حواس پرتی یک خانم

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: هفتم شهریور ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت کارت عابر بانک به همراه یک متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود شاکی پس از انجام عملیات بانکی کارت خود را در دستگاه ATM بانک فراموش کرده و متهم از این موقعیت سوء استفاده کرده و عابر بانک این خانم را برداشته و یک دستگاه موبایل خریده است.

این مقام انتظامی با بیان دستگیری متهم در یک عملیات انتظامی تصریح کرد: متهم اظهار کرد پس از خرید یک دستگاه تلفن همراه آن را در اختیار همدستش قرار داده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه دومین متهم پرونده در مخفیگاهش در محدوده خیابان مولوی دستگیر شد، ابراز داشت: با دستور قضائی هر ۲ متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند+ تصاویر

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: ۱۸ شهریور ماه گروهی از سارقان مسلح حین سرقت مسلحانه در حوزه باغ فیض تهران با ماموران درگیر شدند که قبل از انجام سرقت یکی از سارقان و یکی از ماموران مجروح شدند.

وی با بیان اینکه افراد در زمان فرار ۵ قبضه سلاح را در محل بر جای گذاشتند، گفت: متهمان پس از فرار وارد بزرگراه همت شدند و از خودروی عبوری ۲۰۷ که متعلق به یکی از شهروندان بود زورگیری کردند و با همین خودرو متواری شدند.

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند+ تصاویر

سردار هداوند با بیان اینکه متهمان پس از ۱۲ روز از انجام سرقت توسط پرسنل اگاهی پلیس پایتخت شناسایی و در عملیاتی شبانه دستگیر شدند، تصریح کرد: در زمان دستگیری متهمان ۳ قبضه سلاح و مهمات جنگی و اموال مسروقه متعلق به شهروندان از مخفیگاه متهمان کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سابقه متعدد سرقت مسلحانه در شهرستان‌های اطراف پایتخت هستند، گفت: یکی از متهمان پرونده متواری و تحت تعقیب است و در مجموع ۳ نفر از متهمان پرونده دستگیر شدند.

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند+ تصاویر

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مجروحیت یکی از بانوان که در محل وقوع سرقت عابر بود و در حال عبور از محل انجام سرقت بود، گفت: وی از ناحیه پا مصدوم شده و در یکی از مراکز درمانی تحت نظر پزشکان است.

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند+ تصاویر

سردار هداوند با بیان اینکه امیدواریم حکم این افراد توسط دستگاه قضایی در خور جرایمی که انجام دادند، صادر شود، تاکید کرد: با تمام توان و با هماهنگی دستگاه قضایی در حال برقراری امنیت پایتخت هستیم.

دستگیری سارقان کامپیوترهای خودروی شهروندان در ونک

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌های ایرانی در شمال تهران، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه در تحقیقات میدانی خود متوجه شدند اکثر سرقت کامپیوتر خودرو‌ها مربوط به خودرو‌های وانت، پژو RD، ROA و پژو ۲۰۶ است و سارقان با تخریب کاپوت خودرو، سرقت‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهمان توسط ماموران کلانتری ۱۴۵ ونک در پرسه زنی‌های شبانه شناسایی شدند، تاکید کرد: یکی از متهمان در عملیات دستگیری ماموران کلانتری از محل متواری که پس از تحقیقات اولیه، توسط کارآگاهان این پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: هر ۲ سارق به ۵۰ فقره سرقت کامپیوترهای خودرو‌های ایرانی اعتراف و تا کنون ۳۵ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ مالخر در این زمینه، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد، خودرو خود را به وسایل ایمنی تجهیز کنند.

سارقان تجهیزات خودرویی شهرک الهیه اسلامشهر دستگیر شدند

سرهنگ علی آقا کارخانه قرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر افزایش سرقت در شهرک الهیه اسلامشهر، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اولیه و بررسی سوابق مجرمان، ماموران کلانتری ۱۵ امام زاده عقیل (ع) توانستند، سارقان را در شهرک الهیه شناسایی و دستگیر کنند و در بازرسی از دو متهم دستگیر شده، تعدادی ابزارآلات سرقت، یک قبضه چاقو، دو دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه ضبط خودرو کشف شد و متهمان پس از دستگیری به منظور انجام تحقیقات پلیسی به پلیس آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی شیوه و شگرد سارق و مقایسه آن با سرقت‌های انجام شده و احضار شکات، متهمان به ۱۲ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در اسلامشهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی اسلامشهر تاکید کرد: با شناسایی مالباختگان و دعوت از آن‌ها، تحقیقات تکمیلی انجام و پرونده به همراه شکات و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شد.

پرسه زنی سارق منازل در خیابان‌های تهران

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر، ماموران این کلانتری در حوزه استحفاظی خود در حال گشت زنی بودند که به خودرو پراید با یک سرنشین خانم مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳۷ نصر پس از تحقیقات میدانی متوجه شدند که همسر و برادر این خانم سارقانی هستند که برای سرقت به خانه یک مالباخته مراجعه کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران گفت: ماموران کلانتری با حفظ تدابیر امنیتی به خانه مذکور مراجعه و پس از اقدامات فنی متهمان را بازداشت و به کلانتری ۱۳۷ نصر منتقل کردند، در بازرسی از خانه مشخص شد، سارقان دست و پای مالباخته را بسته و در حال سرقت اموال با ارزش خانه بودند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری ۱۳۷ نصر در بازجویی‌های پلیس به جرم خود مبنی بر سرقت منزل فرد مالباخته با همدستی یکدیگر اعتراف کردند، پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.


بیشتر بخوانید

موبایل قاپ سابقه دار را شناسایی کنید/ بخت گشایی دختران جوان توسط رمال لاکچری در نیاوران/ انهدام باند زورگیر موبایل در تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار