آخرین آمار کرونا در جهان؛ آمریکا پیشتاز در تعداد ابتلا و جان‌باختگان

بر اساس جدیدترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به بیش از ۲۳۱ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تازه‌ترین آمار کرونا در سایت ورلد میترز، موارد ابتلا به کرونا در جهان به ۲۳۱ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است و از این تعداد تا کنون ۴ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۵۸۵ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

بر اساس همین آمار آمریکا تا کنون با ۴۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۹۶ بیمار مبتلا به کرونا و تلفات ۷۰۵ هزار و ۲۹۳ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه اول ثبت شده است. آمار روزانه کرونا در این کشور از ابتلای ۱۳۱ هزار و ۹ نفر و مرگ دو هزار و چهار نفر حکایت دارد.

هند با ۳۳ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۷۲ مبتلا و فوت ۴۴۶ هزار و ۶۹۰ بیمار بر اثر کرونا در جایگاه دوم جهان قرار دارد. در شبانه روز گذشته ۲۹ هزار و ۵۸۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد ۲۹۱ نفر جان باختند.

در برزیل تا کنون آمار ۲۱ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۱۶ بیمار کرونایی و فوت ۵۹۳ هزار و ۶۹۸ نفر بر اثر این بیماری ثبت شده است. بر اساس آمار روزانه کرونا در این کشور، در این مدت ۱۹ هزار و ۴۳۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و ۶۸۰ نفر هم جان خود را از دست دادند.

انگلیس تا کنون آمار ۷ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۸۷ بیمار کرونایی و فوت ۱۳۵ هزار و ۹۸۳ نفر را بر اثر این بیماری ثبت کرده است. در شبانه روز گذشته ۳۵ هزار و ۶۲۳ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۱۸۰ نفر جان باختند.

روسیه ۷ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۷۴ بیمار مبتلا به کرونا و ۲۰۲ هزار و ۲۷۳ فوت بر اثر این بیماری را ثبت کرده است و آمار روزانه در این کشور ابتلای ۲۱ هزار و ۳۷۹ نفر و فوت ۸۲۸ نفر را نشان می‌دهد.

در فرانسه، آمار کرونا از ابتلای ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۰۱ نفر و فوت ۱۱۶ هزار و ۴۲۰ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۸۷۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و ۴۹ نفر جان باختند.

آمار ایران ابتلای ۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ نفر و فوت ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر را نشان می‌دهد و آمار روزانه از ابتلای ۱۵ هزار و ۲۹۴ نفر و فوت ۲۸۴ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد.

در ایتالیا تا کنون ۴ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۶۰۳ نفر جان باخته اند. در شبانه روز گذشته در این کشور ۳ هزار و ۷۹۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۵۲ نفر هم جان خود را از دست دادند.

آلمان آمار ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۴۹ بیمار کرونایی و فوت ۹۳ هزار و ۹۳۳ نفر را بر اثر این بیماری در پرونده خود دارد. آمار روزانه کرونا در این کشور ابتلای ۸ هزار و ۹۱۶ نفر و فوت ۸۶ نفر را نشان می‌دهد.

وضعیت واکسیناسیون این کشور‌ها به شرح زیر است:

در آمریکا ۵۵ درصد مردم با دو دوز واکسن و ۶۴ درصد یک دوز واکسن، واکسینه شده اند. هند ۱۶ درصد مردم خود را با دو دوز و ۴۵ درصد را با یک دوز واکسینه کرده است. در برزیل ۴۰ درصد مردم تا کنون دو دوز واکسن و ۷۰ درصد یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

انگلیس به ۶۷ درصد مردم خود دو دوز واکسن و به ۷۳ درصد یک دوز واکسن تزریق کرده است. در روسیه ۲۹ درصد مردم دو دوز و ۳۳ درصد یک دوز واکسن دریافت کرده اند. فرانسه هم به ۶۴ درصد مردم خود دو دوز واکسن و به ۷۴ درصد یک دوز واکسن تزریق کرده است.

در ایران تا کنون ۱۷ درصد مردم با تزریق دو دوز واکسن و ۳۶ درصد با یک دوز واکسینه شده اند.

آمار ایتالیا تزریق دو دوز واکسن به ۶۷ درصد و یک دوز واکسن به ۷۴ درصد مردم را نشان می‌دهد. آلمان هم تا کنون ۶۴ درصد مردم خود را با دو دوز و ۶۸ درصد را با یک دوز واکسن در برابر کرونا واکسینه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار