آمریکا تصمیم طالبان برای بازگرداندن مجازات اعدام و قطع دست را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم طالبان برای بازگرداندن مجازات اعدام و قطع دست را محکوم کرد و گفت: آمریکا به رسمیت شناختن طالبان را مشروط به احترام به حقوق بشر کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امورخارجه آمریکا تصمیم طالبان برای بازگرداندن مجازات اعدام و قطع دست را محکوم کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب در یک نشست خبری گفت: واشنگتن اظهارات یکی از مقامات طالبان را که گفته است این گروه استفاده از قطع عضو و اعدام را به عنوان مجازات در افغانستان بازمی‌گرداند، به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود که آمریکا قاطعانه در کنار جامعه جهانی ایستاده است تا عاملان چنین اقداماتی را پاسخگو کند.

پرایس تاکید کرد که واشنگتن به رسمیت شناختن دولت طالبان را مشروط به احترام به حقوق بشر کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد این کشور از نزدیک نظاره‌گر اوضاع است و نه تنها به اطلاعیه‌هایی که منتشر می‌شود توجه می کند، بلکه شاهد نحوه عملکرد طالبان است.

گفتنی است که ملا نورالدین ترابی، سرپرست اداره زندان‌ها در حکومت طالبان اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مجازات اعدام و قطع دست مطابق قوانین شرعی دوباره در افغانستان اجرا می‌شود، اما نه در ملاء عام.

وی انتقاد جهان از اعدام‌هایی که طالبان در گذشته در حضور مردم در ورزشگاه‌ها صورت می‌دادند را مداخله خوانده و در این مورد هشدار داده است.

ترابی گفت: «همه ما را به دلیل مجازات‌ در ورزشگاه‌ها مورد انتقاد قرار دادند، اما ما هرگز در مورد قوانین و مجازات‌های آنها چیزی نگفته ایم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار