توافق مدیران هوآوی با مقامات آمریکایی درباره نقض تحریم‌ها

منابع خبری می‌گویند منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی با مقامات آمریکایی بر سر حل اختلافات و اتهامات وارده به توافق رسیده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه خبر دادند منگ وانژو، مدیر مالی شرکت فناوری هوآوی با دادستان‌های آمریکا به توافق رسیده اند تا پرونده نقض تحریم های وی را به نحوی که او بتواند کانادا را ترک کند حل و فصل کنند.

مقامات آمریکایی گفته اند نماینده‌ای از دولت آمریکا برای ارائه توضیحاتی درباره پرونده اتهامات مالی منگ وانژو در دادگاه فدرال بروکلین حاضر خواهد شد.

منگ در دسامبر ۲۰۱۸ و به دستور مقامات آمریکایی در فرودگاه بین المللی ونکوور دستگیر شد. علت دستگیری وی نقض تحریم های آمریکا و انجام معاملات تجاری هوآوی با ایران عنوان شده است. به گفته این منابع توافق‌های مربوط به منع تعقیب فقط شامل شخص منگ وانژو است و اتهامات شرکت هوآوی همچنان باقی است.

بسیاری معتقدند این اقدام می‌تواند قدمی کاربردی برای حل بخشی از اختلافات اقتصادی میان چین و آمریکا باشد. همچنین این توافق می‌تواند به آزادی دو تاجر کانادایی با نام‌های مایکل اسپاور و مایکل کووریگ، دیپلمات سابق کانادا که در سال ۲۰۱۸ به جرم جاسوسی در چین بازداشت شده اند منجر شود. این دو نفر پیشتر توسط دولت پکن به ۱۱ سال حبس محکوم شده بودند.

سخنگوی شرکت فناوری هوآوی و سخنگوی دادستانی آمریکا تا به حال از اظهارنظر در مورد این خبر خودداری کرده اند. در حال حاضر منگ وانژو در زندانی در ونکوور محبوس است. براساس یک توافقنامه برای منع تعقیب متهم، دولت آمریکا موافقت کرده برای مدتی از تعقیب مدیر مالی هوآوی خودداری کرده و در صورت رعایت شرایط تعیین شده از سوی دادگاه پرونده قضایی این متهم به طور کلی مختومه اعلام شود.

شرکت فناوری هوآوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات مخابراتی چین در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه مبادلات تجاری آمریکا قرار گرفت. مقامات آمریکایی گفتند به دلیل فعالیت‌های خلاف امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا این تصمیم اتخاذ شده است. پس از اعمال این محدودیت‌ها از سوی آمریکا این شرکت بیشترین افت اقتصادی خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی تجربه کرد.

یکی از اتهامات این شرکت فناوری عقد قرارداد فروش به ارزش حداقل ۱.۳ میلیون یورو تجهیزات رایانه‌ای به بزرگترین اپراتور مخابراتی ایران یعنی همراه اول عنوان شده است. آمریکا گزارشی ۱۳ صفحه‌ای از مبادلات تجاری این شرکت با اپراتور‌های ایران را که مدعیست به صورت محرمانه انجام شده منتشر کرده و آن را دلیلی برای تحریم هوآوی در این سال‌ها عنوان می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار