آمریکا: ما به تحریم‌های خود علیه طالبان پایبندیم

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد در حالی که از پایبندی به تحریم‌ها علیه گروه طالبان و حقانی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، امروز (جمعه) دو بیانیه عمومی در راستای حمایت ادعایی از جریان مداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌هایی که از نیاز‌های اولیه انسانی در افغانستان پشتیبانی می‌کند، صادر کرد.

این بیانیه از ادامه ارائه کالا‌ها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا متعهد شد که اطمینان حاصل کند تحریم‌های این کشور توانایی غیرنظامیان مستقر در افغانستان در دریافت حمایت‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی را محدود نمی‌کند.

این وزارت‌خانه با تأکید بر این‌که بر تحریم‌ها علیه گروه‌های طالبان، حقانی و دیگر نهاد‌های تحریم شده پایبند است، گفت: «وزارت خزانه‌داری متعهد است که جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و سایر فعالیت‌هایی را که نیاز‌های اولیه انسانی آن‌ها را تأمین می‌کند، تسهیل کند.»

این اظهارات به ظاهر دلسوزانه در حالی بیان می‌شود که فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) هفته گذشته به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرده است.

در این حمله که ادعا شده بود چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی ازجمله ۷ کودک کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار