نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

محمود عباس: سیاست بین الملل در قبال اسرائیل نادرست است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل از رویکرد بین المللی در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد این تشکیلات هیچ توافق صلح جدی را که از سوی رژیم صهیونیستی مطرح شده باشد، رد نکرده است.

عباس در ادامه افزود: دولت اشغالگر با تصویب قوانین در محکمه‌های خود فلسطینی‌ها را از محله‌های شیخ جراح و سلوان اخراج می‌کند! ولی سیاست بین‌المللی به گونه‌ای است که اسرائیل را مقصر نشان نمی‌دهد.

او اضافه کرد: جنایات مقامات اشغالگر اسرائیل مانع مبارزه مردم ما برای دستیابی به آزادی خود در سرزمین‌شان نمی‌شود. اسرائیل که مدعی دموکراسی است فراتر از قانون عمل می‌کند. تاریخ نشان داده است که سیاست بین الملل در قبال اسرائیل نادرست است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مجامع بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارند تا امکان برگزاری انتخابات فلسطین فراهم شود.

همچنین او ادعا کرد هم اکنون با آمریکا گفتگوی سازنده‌ای دارند که رژیم صهیونیستی را وادار می‌کند به توافق‌های امضا شده پایبند باشد.

عباس در پایان نیز از رژیم صهیونیستی خواست از مرز مناطق اشغال شده در سال ۱۹۶۷ ظرف یک سال عقب نشینی کند در غیر این صورت تشکیلات خودگردان فلسطین شکایت خود را به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه خواهد داد.

محمود عباس در صورتی اعلام می‌کند با آمریکا گفتگوی سازنده دارد که روز گذشته کنگره آمریکا تصویب کرد یک میلیارد دلار برای نوسازی ذخایر سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین اختصاص داده شود. بعد از این کمک بلاعوض آمریکا حماس نیز اعلام کرد آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است و تشکیلات نباید با این کشور همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار