دیدار با دست اندرکاران برگزاری هجدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی تبریز با امام جمعه

دست اندرکاران برگزاری هجدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی تبریز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما و کمیته‌های اجلاس در برگزاری موفق اجلاس پیرغلامان حسینی تبریز گفت: استفاده از حضور پیشکسوتان نقطه قوت این اجلاس است چراکه گذشتگان نباید فراموش شوند و این یعنی احترام به شاعلین فعلی چراکه بازنشسته آیینه شاغل است.

او تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: مشابه تجلیل از پیرغلامان کشور، هر سال در سطح استان هم برنامه‌ای برای تجلیل از پیرغلامان برگزار شود و این اقدام نیک تداوم یابد.

اوبا اشاره به اینکه هم مداحان و هم روحانیون مطرح روضه خوان ابا عبدالله الحسین (ع) در این تجلیل‌ها مورد توجه قرار گیرند، ابراز داشت: نواقص هر دوره از این مراسمات را بررسی کرده و هر ساله آن‌ها را برطرف کنید تا به بلوغ کافی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تبریز، شاعران و مداحان بزرگی داشت و دارد، خاطر نشان کرد: فارغ از سلایق مختلف، حجت الاسلام نیّر، حجت الاسلام سعدی زمان، صراف، صحاف، صافی، شانی، هندی، ذهنی، ذهنی زاده، طائب، شهاب، نجمی، استاد عابد، خوندل، عبدی و شبخیر شاعران بزرگی بودند که در مدح و مراثی اهل بیت (ع) اشعار پرمعنی سرودند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: فلاحتی، رسولی، سیدحسن روضه‌خوانی، رهبر، شیعه خلص، طهبازنیا، مونسی، وثاقی، رضایی، گلچین‌ها، قاسمیان، رستمی، اسفندیاری، ابوالحسنی، مغربی، جودبخش، هاشمی، رنجبر، رهنما، شیرازه باف، ساده ور، اصغری، افقی، بخشایشی، جمال‌آذر، صمد لیثی، غلامی، کاظمی، زیرک‌کار، عسگری، حسن‌زاده، ابراهیم‌نژاد، عطایی، جلالی، وحید رهبر، حجت الاسلام میرچوپان، ناظم‌آقا، راقم‌آقا، خیابانی، بنا، مظلوم، جنگی، عبدیزدانی، غیاثی، مقدم السادات و... از جمله مداحان و سران هیئات بودند که کار‌های زیادی در این حوزه می‌توان برای تولید محتوا انجام داده و منتشر کرد.

اونسل جوان هیئات را نسلی فعال و با انگیزه دانست و افزود: جوان مؤمن و خیّر، آقای «محمدمهدی منبع‌ِجود» در چندین هیئت حضور فعال داشته و کمک می‌کرد، از کودکان بی سرپرست هم حمایت می‌کرد که اکنون با درگذشت این جوان هیئتی، چشم این کودکان یتیم در راه ماند؛ لذا باید از اینگونه افراد جوان و پیرغلامان اهل بیت به نیکی یاد کرد.

اوخواستار راه اندازی بخش ثابتی برای مداحان شهید در اجلاس پیرغلامان شد و گفت: در دوران دفاع مقدس، گردانی آماده‌تر بود که مداح داشتند لذا باید تصاویر شاخسی‌های خالصانه‌ای که در جبهه‌ها برقرار بود در تاریخ ثبت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: معتقدم تجلیل از پیرغلامان، خادمان حسینی و این شهدای مداح تجلیل از افراد نیست بلکه تجلیل از فرهنگ حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم پیشنهاد دادوگفت: صداوسیما در هفته دفاع مقدس به سراغ مداحی‌هایی برود و پخش کند که در جبهه بوده و حال و هوای خاصی به این روز‌های نزدیک به اربعین بدهد.

او در پایان با تجلیل مجدد از دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان اجلاش هجدهم پیرغلامان در تبریز تصریح کرد: در فرصت کوتاهی که برای برگزاری در اختیار داشتید، کار بزرگی کردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار