هشدار عمران‌خان درباره احتمال وقوع بحران داخلی در افغانستان

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد اگر دولتی فراگیر در افغانستان تشکیل نشود، این کشور دچار بحران و تنش داخلی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان درباره احتمال وقوع بحران داخلی در افغانستان در صورت تشکیل نشدن یک دولت فراگیر هشدار داد.

عمران خان در یک مصاحبه گفت: وقتی همه‌ی گروه‌ها نتوانند در تشکیل دولت مشارکت و حضور داشته باشند (افغانستان) خیلی زود به جنگ داخلی و همه‌جانبه نزدیک می‌شود.

نخست‌وزیر پاکستان در ادمه افزود: این بدان معناست که افغانستان بی ثبات، آشفته و مکانی ایده آل برای تروریست‌ها خواهد بود. این باعث نگرانی است.

عمران خان با گفتن این سخنان صریح یک پیام قوی را به طالبان رساند، پاکستان بار‌ها از سوی نهاد‌ها و مردم افغانستان به حامی طالبان معرفی شده است.

اظهارات نخست‌وزیر پاکستان در حالی مطرح شد که دیپلمات‌هایی از روسیه، چین و پاکستان با رئیس دولت طالبان در کابل جلسه مشترکی را برای ایجاد یک دولت فراگیر برگزار کردند.

وزارت خارجه پاکستان نیز در این خصوص اعلام کرد بود نمایندگان پاکستان همچنین با «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای مصالحه ملی و سیاستمداران برجسته این کشور دیدار کردند.

پاکستان بار‌ها متهم شده است در درگیری میان طالبان و گروه‌های مستقر در پنجشیر از طالبان حمایت کرده است، اما سخنگوی ارتش پاکستان این ادعا‌ها را رد و اعلام کرد این ادعا‌ها داستان‌هایی است که هند علیه اسلام آباد راه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار