تشکیل کمیته‌های ۹ گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان قزوین

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:کمیته‌های ۹ گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تشکیل شده است و باید بتوانیم با مشارکت همه افراد و ذینفعان این سند را اجرایی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کمیته‌های ۹ گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تشکیل شده است و باید بتوانیم با مشارکت همه افراد و ذینفعان این سند را اجرایی کنیم و آموزش و پرورش را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم.

اصغری افزود: همه برنامه‌های آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت‌های شش گانه استوار است و شاخص‌های ارزیابی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می‌شود.

او اضافه کرد: اجرای راهبرد‌های سند تحول بنیادین با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تاکیدات قانونی و همچنین نظرات کارشناسان و تحلیل گران حوزه تعلیم و تربیت رسالت اصلی ما و مبنای فعالیت ما در آموزش و پرورش می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم‌افزایی و مشارکت حداکثری را از ویژگی‌‎های یک سازمان متعالی و یادگیرنده نام برد و گفت: همواره تلاش داریم با ایجاد هم‌افزایی و با همکاری سایر دستگاه‌ها و نگاه عمیق علمی، اخلاق مدارانه و برنامه محور، تمامی ظرفیت‌های موجود را با اهداف نظام تعلیم و تربیت همراه نماییم.

اصغری با بیان این موضوع که آموزش و پرورش بیشترین سهم را در فرهنگ سازی جامعه دارد، گفت: با توجه به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، همواره برای ارتقای کیفیت آموزش در استان تلاش می‌کنیم.

او اضافه کرد: آموزش و پرورش از طریق تبیین اهداف فردی و اجتماعی در جامعه بر اساس موازین شریعت مقدس اسلام، وظیفه ایجاد آگاهی و گرایش‌های عمیق برای انتقال ارزش‌ها و آداب اسلامی را بر عهده دارد.

این مقام مسئول گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در تربیت اخلاقی، فردی اجتماعی، تولید علم و فناوری با شاخص‌هایی  که مختص یک جامعه رشد یافته متعالی است، زمینه ساز دستیابی به رفاه نسبی و تشکیل تمدن ایرانی اسلامی را فراهم می‌نماید.

او تربیت سرمایه انسانی را مهمترین رکن توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و تصریح کرد: این امر با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار سایر برنامه‌های آموزشی و تربیتی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.