وزرای خارجه انگلیس و آمریکا خواستار بازگشت تهران به مذاکرات وین شدند

انگلیس و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم بازگشت ایران به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در وین تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با الیزابت تروس، وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد.

بلینکن و تروس در مورد موضوعات مختلف، از جمله وضعیت افغانستان، مقابله با بحران آب و هوا، ایران، وضعیت اقیانوس هند و آرام و تعمیق روابط اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد انگلیس و آمریکا بر لزوم بازگشت ایران به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین تاکید کردند و خواستار بازگشت تهران به مذاکرات وین شدند.

وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس درباره مزایای تصمیم واشنگتن برای لغو محدودیت‌های سفر مسافران کاملا واکسینه شده کرونا از انگلیس از ماه نوامبر نیز گفتگو کردند.

بلینکن سپس در توئیتی اعلام کرد: «من اولین ملاقات حضوریم را با الیزابت تروس، وزیر خارجه انگلیس داشتم تا در مورد اولویت‌های مشترک، از ایران و افغانستان گرفته تا اقیانوس هند و آرام صحبت کنم».

پیش از این، هیئت انگلیسی در سازمان ملل متحد از برنامه‌ای برای دیدار وزیر خارجه انگلیس و همتای ایرانی وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار