امام جمعه کاشمر:

۴۶ درصد کاشمر موقوفه است

امام جمعه کاشمر گفت: ۴۶ درصد کاشمر موقوفه است و کاشمر بیشترین موقوفات را در استان خراسان رضوی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام طاهری امام جمعه کاشمر در نشست با اصحاب رسانه با بیان اختیارات امام جمعه گفت:امام جمعه یک عضو مؤثر از شورای اداری و بیانگر اخلاق کارگزاران دولتی است درواقع امام جمعه مسیر را به مسئولین نشان میدهد، امام جمعه مسئولیتی در عزل و نصب‌ها ندارد، اما هدایت میکند و رسالتی بردوش دارد آن هم دعوت به وحدت است تا همه درکنار هم برای منافع شهر تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه امام جمعه رئیس شورای فرهنگی و اداری است و میتواند در مقدرات فرهنگی شهرستان فعالیت کند افزود: کاشمر دارای ظرفیت‌های فرهنگی است که به آن‌ها توجه نشده چهار ظرفیت فرهنگی اصلی در کاشمر شامل وقف ها، زیارتگاه ها، دانشگاه و حوزه‌های علمیه و هیئت و مساجد هستند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه کاشمر بیشترین موقوفات را در استان دارد، ادامه داد: ۴۶ درصد کاشمر موقوفه است این ظرفیت گره گشا امروز به‌جای سرمایه، به خطر یا همان مسئله تبدیل شده است و باید به درستی جهت دهی شود و از آن برای ارتقاء شهرستان استفاده شود.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: در منطقه، زیارتگاه‌های بسیاری داریم که می‌توانند برای جذب توریست زیارتی و گردشگری، پررنگ‌تر عمل کنند.

او تصریح کرد:  تعداد ۱۱ حوزه علمیه و هفت دانشگاه داریم که علاوه بر جذب دانشجو با داشتن رشته‌هایی مانند مهندسی معدن و کشاورزی که نیاز امروز منطقه است میتوان آینده شغلی بهتری برای دانشجویان بسازیم تا از این منطقه کوچ نکنند.

امام جمعه کاشمر ظرفیت دیگر این شهرستان را مساجد و هیئت‌ها دانست و تاکید کرد: باید به نیاز‌های شهرستان توجه کنید و مشکلات را بشناسید و مطالبه گری کنید، خصوصا اصحاب رسانه نباید برای جناح خاصی کار کنند رسانه تریبون حاکمیت است و باید آسیب شناسی کند.

انتهای پیام//ه. ش

برچسب ها: وقف جدید ، موقوفه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار