دولت پای کار شهرداری‌ها است؟/ صرفه جویی در دستور مدیریت شهری کرج

سرپرست شهرداری کرج گفت: سهم کمک دولت به شهرداری ها به حدود ۶ درصد درآمد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مصطفی سعیدی سیرایی، سرپرست شهرداری کرج گفت: امروزه سهم کمک دولت به شهرداری ها به حدود ۶ درصد درآمد رسیده این در حالی است تا قبل از سال ۶۲ این میزان ۵۰ درصد بوده است.

او افزود: با توجه به مشکلات عدیده‌ی اقتصادی که در سال‌های اخیر تشدید شده، مشکلات درآمدی شهرداری‌ها افزایش یافته است.

سعیدی سیرایی مهمترین اقدام در حوزه‌ی اقتصاد شهری را صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست و گفت: این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: فرهنگ سازی مناسب می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کارساز باشد.

سرپرست شهرداری کرج گفت: در حال حاضر در بعضی از محلات رفت و روب و جمع‌آوری زباله چند بار در روز انجام می‌شود؛ فرهنگ سازی در خصوص کاهش تولید زباله می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها شود.

او به اهمیت موضوع مهم مدیریت منابع انسانی‌ اشاره کرد و افزود: جلوگیری از افزایش پرسنل و بهره‌گیری مناسب از توان نیروی انسانی ضمن کاهش هزینه‌ها موجب بهره‌وری بیشتر خواهد شد که این امر به عنوان دغدغه‌ای جدی در دستور کار قرار دارد.

سعیدی سیرایی با اشاره به این که شهرداری کرج حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم وام بانکی بوده و حدود هزار میلیارد تومان نیز سهم اوراق مشارکت است که بازپرداخت ۵۰ درصد از آن به عهده‌ دولت است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.