کاهش تعداد نظامیان آمریکا در عراق

ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد آمریکا شمار نظامیان خود را در دو پایگاه عین الاسد و اربیل کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، ستاد مشترک ارتش عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امروز جمعه دو کمیته فنی نظامی عراق و آمریکا در بغداد تشکیل جلسه دادند و مقرر شد در راستای تکمیل خروج هرچه سریعتر نظامیان آمریکایی از عراق، تعداد نظامیان آن‌ها در دو پایگاه عین الاسد و اربیل تا اواخر ماه میلادی جاری یعنی کمتر از دو هفته دیگر کاهش یابد.

بر اساس توافق صورت گرفته همچنین مقرر شد، فرمانده مرکز نظامی آمریکا در عراق از درجه سرلشگری به درجه سرتیپی به نشانه آمادگی آمریکا برای خروج نظامیان از این کشور تقلیل درجه پیداکند.

بر اساس توافق بغداد - واشنگتن مقرر شد، همه نظامیان آمریکایی از عراق خارج شوند و سایرین فقط کار‌های غیر نظامی، آموزشی و مشورتی را عهده دار شوند.

این دیدار در حالی انجام گرفت که با وجود مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از آن کشور، اما واشنگتن از خارج کردن نیروهایش طفره می‌رود و نه تنها نظامیانش را از عراق خارج نکرده است بلکه اقدام به تقویت پایگاه‌های نظامی خود با سامانه‌های پدافندی کرده است.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق بر انجام عملیات علیه نظامیان آمریکایی تا زمانی که از عراق خارج نشوند، تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار