نظامیان صهیونیست نمازگزاران فلسطینی را از حرم ابراهیمی بیرون کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را از حرم ابراهیمی در الخلیل بیرون کردند و مانع از اقامه نماز در آنجا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، نظامیان و افسران رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) به بهانه اعیاد یهودی، با یورش به مسجد ابراهیمی در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، نمازگزاران فلسطینی را از آنجا بیرون کردند و از مسئولان اوقاف خواستند تا در‌های مسجد را قفل کرده و کلید‌ها را تحویل آن‌ها دهند.

نظامیان صهیونیست همچنین به راننده اداره اوقاف و مسئول مسجد متعرض شدند، آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با زور آن‌ها را از مسجد بیرون کردند.

مسئولان رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه گذشته فرمانی را برای بستن راهرو‌ها و محوطه مسجد ابراهیمی مقابل نمازگزاران صادر و اقدامات امنیتی خود در ورودی‌های منطقه قدیمی الخلیل را به ادعای تامین امنیت شهرک نشینان شرکت کننده در اعیاد یهودی تشدید کردند.

صهیونیست‌ها قصد دارند تا به صورت تدریجی به طور کامل بر مسجد ابراهیمی مسلط شوند. این اقدام تعرض به حرمت یک مکان مقدس اسلامی است که مسلمانان آنجا شعائر دینی خود را برگزار می‌کنند و همچنین برخلاف تمام قوانین و عرف بین‌الملل است.

طی مدت اخیر دعوت‌ از نمازگزاران فلسطینی برای حضور بیشتر در مسجد ابراهیمی به منظور جلوگیری از یهودی سازی آن افزایش یافته و کمپین‌های متعددی در این خصوص راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار