پورابراهیمی:

چارچوب مشخصی برای رمزارزها نداریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح کمیسیون متبوع خود درباره ساماندهی وضعیت رمز ارزها در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح کمیسیون متبوع خود درباره ساماندهی وضعیت رمزارزها اظهار کرد: رمزارز پدیده‌ای که در اقتصاد جهانی شکل گرفته و آثار خود را بر کشور‌ها می‌گذارد. ورود کمیسیون به موضوع رمزارز‌ها برای ساماندهی وضعیتی است که در آن گرفتار شده ایم.  

وی در ادامه بیان کرد: در طول سال‌های اخیر از مجلس دهم تاکنون هیچ اراده‌ای برای ساماندهی این موضوع از سوی دولت یازدهم و دوازدهم شکل نگرفت. به همین دلیل به این موضوع وارد شدیم تا مقدمه‌ای بر تدوین قانونی در این زمینه باشد.  

پور ابراهیمی افزود: ساماندهی وضعیت موجود یکی از مسائل مورد توجه ما در این طرح است. ما به دلیل عدم شناخت از رمز ارز‌ها چارچوب و ضوابط مشخصی را نداریم. وزارت ارتباطات، صمت، اقتصاد، بانک مرکزی در این مسئله دخیل هستند.  

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  توضیح داد: فلسفه ورود کمیسیون اقتصادی به این موضوع، ساماندهی وضعیت نابسامان رمزارز‌ها در عرصه اقتصاد ملی است. حجم عظیمی از  این گردش مالی از تیررس مالیات خارج شده، عدم شفافیت از جمله مشکلات این حوزه است.  تقسیم بندی رمزارز‌ها به دو بخش رمزارز‌های تبادلی و استخراجی در این طرح است.  

پورابراهیمی توضیح داد: موضوع استخراج مطرح شده است. استخراج در قالب مزرعه‌های رمز ارز باید مجوز داشته باشد و کسانی که مجوز ندارند در قالب این طرح با آن‌ها برخورد می‌شود.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: بخشی از رمزارز‌ها با مجوز تولید خواهند شد. تا امروز یک صفحه لایحه از سوی بانک مرکزی دولت یازدهم و دوازدهم به مجلس ارائه نشده است. این موضع کارشناسی شده  است و در صددیم با ساماندهی قوانین و مقررات مشکلات حوزه رمز ارزها را حل کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار