رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برقراری نشست مشترک با حضور ۵ وزیر در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به دنبال این هستیم تا جلسه مشترکی با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، صمت و نفت پس از ۲ هفته تعطیلی نشست‌های علنی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن برگزار شود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  از حضور محرابیان وزیر نیرو در کمیسیون خود خبر داد و گفت: در این نشست موضوع کمبود تولید برق مطرح شد که در پیشبرد طرح جهش تولید مسکن اثرگذار است و نیاز به برق برای طرح مذکور بیشتر می‌شود. در حال طراحی هستیم تا جلسه مشترکی با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، صمت و نفت پس از ۲ هفته تعطیلی نشست‌های علنی برای اجرای این طرح برگزار شود.

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت سد‌ها آب دارد و امسال ۳۰ درصد از میزان آب سدهایمان کمتر شده که دقت بیشتری را در توزیع آب می‌طلبد.

رضایی کوچی بیان کرد: بیش از ۵ هزار روستا در حالت بحرانی تامین آب شرب هستند. امروز در نشست با وزیر نیرو راهکار‌های تامین آب شرب از جمله انتقال آب از دریا، اقدام به تامین آب در برخی استان‌ها با آب ژرف، مهار آب‌های سطحی با احداث سد‌ها و صرفه جویی در مصرف بررسی شد.

رئیس کمیسیون عمران یادآور شد: ۳۰ سد بزرگ در حال ساخت در کشور هستند که باید منابع مالی لازم به پروژه هایشان تزریق شود. همچنین برخی مشترکان بی محابا آب مصرف می‌کنند که باید با وضع جریمه یا دریافت قیمت تمام شده تامین آب، مشترکان پر مصرف را کنترل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار