شریعتی در تذکر شفاهی:

مجلس دبیر شورای عالی امنیت ملی را دعوت کند/ اطلاع‌رسانی کافی از جلسه گروسی با اسلامی صورت نگرفته است

نماینده تهران در مجلس گفت: در جلسه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مسئولان کشور توافقاتی صورت گرفته که اطلاع‌رسانی کافی نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: در جلسه مدیر کل آژانس با مسئولان کشور توافقاتی صورت گرفته که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی کافی به مجلس و افکار عمومی نشده است.

وی ادامه داد: جنگ، جنگ روایت هاست و از رئیس مجلس و هیئت رئیسه می‌خواهم افراد ذی ربط از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی را به مجلس دعوت کنند تا توضیحات لازم ارائه داده شود.

شریعتی بیان کرد: هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی کارش را آغاز می‌کند و بنا داریم کار حرفه‌ای و آسیب شناسانه، جدی و قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا هم خلاء‌های قانونی و ضمانت‌های اجرایی و بررسی شود و هم متخلفان به مردم معرفی شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر مجموعه‌ای که حتی یک ریال از اموال عمومی را استفاده می‌کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار کرد: آمادگی داریم علاوه بر بهره گیری از دستگاه‌های نظارتی و گزارش‌های رسمی از گزارش‌های مردمی هم در بررسی حقوق‌های نجومی استفاده کنیم. در این راستا سامانه مربوط به آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شعار‌های رئیسی در دولت سیزدهم تحول آفرینی بود و همین مسیر را ادامه می‌دهند. از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور، تحول در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور است که لااقل از سال ۹۷ با دستور رهبر انقلاب در جلسه اختصاصی با دولت، روی زمین مانده است. در نتیجه تحول در ساختار بودجه و نظام بودجه ریزی انجام نشده است.

این نماینده گفت: متاسفانه کسانی که مسئول وضع موجود کشور و بودجه ریزی در سازمان برنامه و بودجه هستند یا اعتقاد به این تحول نداشتند، یا عزم و اراده‌ای نداشتند یا بلد نبودند این کار را انجام دهند. این افراد مجدداً در سازمان برنامه حضور یافتند و مسئول بررسی و راهبری و تامین بودجه ۱۴۰۱ شدند. این باعث تعجب و تاسف است.

شریعتی بیان کرد: ما شرایط را درک می‌کنیم و حتماً موضوع تحول نیاز به افراد توانمند دارد، اما اینکه همان افراد عامل کسری بودجه، نظام بودجه‌ریزی را تحویل بگیرند و مسئولیت بیابند، باعث تاسف است و ما انتظار معجزه هم نداریم؛ باید تحولی در نظام بودجه ریزی انجام شود و مردم آن را لمس کنند تا برای سال ۱۴۰۱ بودجه درستی تنظیم و تحویل مجلس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار