صد‌ها اسیر فلسطینی در دفاع از حق خود اعتصاب غذا می‌کنند

جنبش اسیر فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی، درصدد اعتصاب غذای جمعی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، جنبش اسیر فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان‌های صهیونیستی، درصدد تشدید اقدامات خود و ورود به اعتصاب غذای دسته‌جمعی هستند.

در همین راستا، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرا به ویژه طی روز‌های اخیر و پس از بازداشت مجدد ۴ اسیر از ۶ اسیر عملیات تونل آزادی و فرار از زندان جلبوع، اسرای فلسطینی برای دفاع از حق خود درصدد آغاز اعتصاب غذای نامحدود و گروهی هستند.

بر این اساس، صد‌ها اسیر فلسطینی در مرحله نخست از روز جمعه دست به اعتصاب غذا خواهند زد و به تدریج بر تعداد آنان افزوده خواهد شد.

اسرای فلسطینی خواسته‌های خود را اینگونه مطرح کرده‌اند: توقف سرکوب و جابجایی اسرا در داخل زندان‌ها، پایان دادن به مجازات‌های اعمال شده بر صد‌ها اسیر، انتقال اسرای محبوس در سلول‌های انفرادی به بخش‌های عادی زندان، توقف بازداشت موقت و خودسرانه اسرا، توقف سیاست تمدید مدت بازداشت موقت اسرا، ازسرگیری ملاقات‌های اسرا با خانواده‌هایشان، ایجاد تلفن عمومی در زندان‌ها، فراهم کردن میوه، سبزیجات، گوشت و دیگر مواد غذایی لازم برای اسرا.

این درحالی است که وضعیت جسمانی اسرای تونل آزادی وخیم اعلام شده است وپس از اعلام خبر وخامت حال اسیر زکریا الزبیدی، اکنون برخی منابع خبر داده‌اند که حال محمود العارضه دیگر اسیر فلسطینی نیز به شدت وخیم است.

این منابع اعلام کردند که اسیر العارضه تحت شکنجه شدید و شوک الکتریکی قرار گرفته و وضعیت بسیار وخیم و خطرناکی دارد.

زکریا الزبیدی اسیری که ۲۵ سال در زندان رژیم صهیونیستی بوده و محمود العارضه دو نفر از ۶ اسیری هستند که موفق به فرار از زندان جلبوع شدند و پس از چند روز مجددا به اسارت گرفته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار