میشل عون: باید راه حل های سریع برای وضع معیشتی تهیه کرد

رئیس جمهور لبنان در سخنانی از لزوم تهیه راه حل هایی فوری برای حل اوضاع معیشتی در کشورش سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از المیادین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی از لزوم ایجاد راه حل‌های فوری برای حل اوضاع معیشتی در این کشور سخن گفت.

وی امروز در ابتدای جلسه هیئت وزیران در سخنانی گفت: این چهارمین دولت در دوره ریاست جمهوری من است که ۱۳ ماه پس از دولت موقت تشکیل شد. در این مدت اوضاع بدتر شد و از لحاظ اقتصادی، مالی، پولی و اجتماعی .. شرایط زندگی شهروندان به بی سابقه‌ای کاهش یافت.

وی ادامه داد: دولت باید به عنوان یک تیم واحد، مشارکتی را برای اجرای برنامه نجات با تمرکز بر تحقق منافع عالی ملی و منافع شهروندان به اجرا در آورد.  مشکلات بزرگی وجود دارد که با آن روبرو خواهیم شد و تلاش داریم تا به راه حل های ممکن پی ببریم.

رئیس جمهور لبنان در ادامه ابراز امیدواری کرد بیانیه وزیران علاوه بر مسائل ثابت ملی، برنامه بهبودی مصوب دولت قبلی و اصلاحات ذکر شده در ابتکار عمل فرانسه و نیز اجرای انتخابات پارلمانی در زمان خود و تکمیل تحقیقات در زمینه انفجار بندر بیروت و تسریع در طرح مبارزه با فساد را نیز در بر داشته باشد.

میشل عون ابراز امیدواری کرد این بیانیه شامل تکمیل مذاکرات با صندوق بین المللی پول و پیگیری اجرای طرح کارت تأمین مالی و نیز وضع طرحی برای بازسازی بخش بانکی و تلاش برای بازگرداندن آوارگان سوری و نیز اجرای طرح برق باشد.

رئیس جمهور لبنان همچنین اعلام کرد دولت مسئولیت های ملی و تاریخی بزرگی را برای فعال کردن نقش دولت و سازمانها و بازگرداندن اعتماد در این رابطه بر عهده دارد. گفتنی است دولت لبنان امروز نخستین جلسه خود را برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بله
آخرین اخبار