گراوند:

طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در روستا‌های بوشهر اجرا می‌شود/ ثبت ۵۲ درصد فوتی‌ها در موج پنجم

استاندار بوشهر گفت: برای دسترسی راحت روستاییان به واکسن کرونا، طرح ضربتی واکسیناسیون جامعه روستایی به زودی در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: راه‌اندازی گروه‌های سیار برای تزریق واکسن کرونا به ساکنان روستاها ضروری است و همه فرمانداران باید برای اجرایی شدن طرح ضربتی واکسیناسیون جامعه روستایی امکانات خودرویی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

او با تاکید بر تزریق واکسن به والدین دانش‌آموزان دبستانی، افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون آموزش و پرورش استان باید همواره فعال باشد و تقویت شود.

استاندار بوشهر با اشاره به روز‌های سخت کرونایی در بوشهر، ادامه داد: ۱۰ هفته موج پنجم کرونا نفسگیر بود و وضعیت بسیار نگران کننده‌ای رقم خورد.

گراوند عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار و ۸۹۷ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند که هزار نفر از جانباختگان مربوط به موج پنجم بوده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: روند واکسیناسیون در استان باید سرعت بیشتری بگیرد، ولی تزریق واکسن نباید باعث غفلت در رعایت اصول بهداشتی شود.

گراوند افزود: روند مبتلایان و بستری‌های کرونایی نزولی است به طوری که تعداد بیماران بستری اکنون به ۳۵۳ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


او غفلت از رعایت کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را سبب گرفتار شدن دوباره در دام بیماری کرونا دانست و بیان کرد: صدا و سیما باید در برنامه‌های گوناگون در ترویج فرهنگ رعایت شیوه‌نامه بهداشتی تلاش کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به خارج شدن استان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی، هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند دوباره استان را به وضعیت قرمز برگرداند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.