۵۰۵ دشتستانی قربانی کرونا شده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۰۵ نفر بر اثر این بیماری در شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا در این شهرستان به ۵۰۵ نفر رسیده است و با بررسی‌های انجام گرفته بیش از ۸۰ درصد از فوتی‌های موج پنجم، بیماری‌ زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت داشته‌اند.

او همچنین افزود: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۱۷۰ نمونه‌گیری در مراکز منتخب شهرستان دشتستان انجام گرفته است که تست کرونای ۱۸ هزار و ۷۴۶ نفر(حدود ۳۶ درصد) مثبت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در همین حال عنوان کرد: در موج پنجم کرونا به صورت میانگین، روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ نمونه کرونا (تست سریع و PCR) در دو مرکز منتخب کرونا گرفته می‌شد که حدود ۵۰ درصد از این نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شدند.

خویش‌دوست ادامه داد: با کاهش روند بیماری کرونا در شهرستان، درصد مبتلایان به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است و امیدواریم که با واکسیناسیون سریع گروه‌های هدف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: تاکنون بیش از ۱۲۳هزار دوز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم در شهرستان تزریق شده است و در حدود ۴۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تاکید کرد: مردم همچنان تا ریشه‌کنی بیماری کرونا شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، تهویه مناسب و فاصله اجتماعی) را رعایت و برای واکسیناسیون خود در زمان‌های اعلام‌شده اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.