تشکیل بخشداری خواسته تاریخی مردم باسمنج

فرماندار تبریز گفت: بخش شدن باسمنج از مطالبات مردم و مسئولان این منطقه از سال ۱۳۷۸ بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مهدوی فرماندار تبریز در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تاسیس باسمنج  گفت: این اتفاق تحقق خواسته تاریخی مردم این منطقه بوده است و به یقین وجود بخشداری مستقل در این منطقه باعث حفظ هویت فرهنگی - تاریخی و نیز حفظ شناسنامه منطقه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: بخش باسمنج ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه از جمله ارتقای دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید، ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش، موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

او با بیان اینکه از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی است گفت: پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار و اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و پیگیری‌های نمایندگان مجلس و مردم منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این خصوص انجام گرفت و موضوع در هیات وزیران به تصویب رسید.

مهدوی با اشاره به برخی انتقاد‌ها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز افزود: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند، به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.