رد هر گونه ارتباط بغداد با تل آویو از سوی برهم صالح/ وضعیت عراق ناپایدار و غیرقابل قبول است

رئیس جمهور عراق با اشاره به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هر گونه ارتباط بغداد با تل آویو را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه الجزیره، برهم صالح رئیس جمهور عراق در گفت و گویی با این شبکه تاکید کرد: صلح در منطقه بدون اعتراف به حقوق کامل و قانونی ملت فلسطین امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه ضمن رد هر گونه رابطه بغداد با تل آویو، گفت:عراق به دفاع از آرمان فلسطین و حق ملت فلسطین متعهد است.

برهم صالح با بیان اینکه موضوع عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان از طرف عراق مطرح نبوده است، گفت: با توجه به این موضوع قطعا موضوعی نیز مورد بحث نبوده است.

رئیس جمهور عراق در ادامه به انتخابات آتی این کشور اشاره کرد و گفت: این امر فرصتی برای مردم عراق محسوب می‌شود و از سوی دیگر هرج و مرج می‌تواند جایگزین انتخابات باشد.

برهم صالح با تاکید بر اینکه انتخابات باید شفاف و بیانگر اراده آزاد ملت باشد تا بتواند دولتی مقتدر و کارآمد ایجاد کند، افزود: این امر می‌تواند بیانگر اراده مردمان عراق باشد.

وی افزود: باید برای استفاده از ثروت مردمان عراق در خدمات رسانی به آن‌ها تلاش شود.

رئیس جمهور عراق در ادامه خواستار تجدید نظر در قانون اساسی عراق و رفع شکاف‌های موجود در دستگاه حکومتی این کشور شد.

برهم صالح در این راستا ادامه داد: مرحله بعد در عراق کاملا تعیین کننده است و از این رو پس از گذشت ۱۸ سال تنها می‌توان به وجود نقص ساختاری در سیستم حکمرانی و نیاز به حرکت به سمت اصلاح اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عراق در وضعیتی ناپایدار و غیرقابل قبول به سر می‌برد، افزود: هم اکنون زمان این موضوع فرا رسیده است که عراق و مردمان آن پس از تحمل این سختی‌ها از یک سیستم حکومتی قوی برخوردار شوند.

رئیس جمهور عراق در این راستا افزود: عراق باید بتواند یک زندگی آزاد و شرافتمندانه را برای شهروندان خود تامین کند.

برهم صالح با تاکید بر اینکه خواهان دوران سیاسی جدیدی درکشورش است، گفت: عراق باید کشوری مقتدر و حامی و خادم ملت خود را بسازد، کشوری که در کنار شهروندان و همسایگان خود در امنیت به سر برد.

رئیس جمهور عراق در پایان تاکید کرد: عراق یا باید صحنه درگیری دیگران باشد که در نهایت به ضرر و زیان برسد و یا از سوی دیگر پلی برای ارتباط اقتصادی، تجاری و پروژه‌های زیر ساختی باشد که برای مردمانش مفید باشد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تاریخ دهم اکتبر آینده را به عنوان زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس این کشور تعیین کرده است و جمانه الغلای، سخنگوی این کمیسیون به السومریه نیوز گفت: کمیسیون مستقل انتخابات عراق کار خود را ادامه می‌دهد و آماده سازی اوراق رأی گیری در مراحل پایانی قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: این کمیسیون هنوز هیچ گونه درخواست از نهاد‌ها و احزاب ثبت نامی برای انصراف دریافت نکرده است. نامزد‌های تایید شده برای شرکت در رقابت‌های انتخابات، سه هزار و ۲۴۹ نفر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار