آیا سربازان فراری، دوباره می‌توانند به خدمت برگردند؟

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح گفت: طرحی با عنوان «بازگشت به سنگر» در سازمان‌های نیرو‌های مسلح به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام شکرالله بهرامی  رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در مشهد با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر سربازان فراری گفت: با پیگیری و مشارکت سازمان قضائی نیرو‌های مسلح از فروردین ماه سال ۱۳۹۸، طرحی با عنوان «بازگشت به سنگر» در سازمان‌های نیرو‌های مسلح به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس این طرح تمام یگان‌ها موظف شده‌اند هیئت رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل داده و با دعوت و اطلاع رسانی به خانواده‌ها، آن‌ها را در خصوص عواقب فرار از خدمت سربازی توجیه کنند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه این طرح را به این منظور طراحی کردیم که سربازان تصور نکنند که حالا که از خدمت سربازی فرار کردند دیگر نمی‌توانند برگردند، بعضی از آن‌ها از این موضوع می‌ترسیدند، ما گفتیم به سنگر‌های خود برگردید و خدمت خود را تمام کنید و بعد از پایان خدمت از معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوید افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر با بازگشت به پادگان‌ها خدمت خود را به پایان رسانده اند.

 رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح ادامه داد: سازمان قضائی نیرو‌های مسلح نیز موظف شده است تا حداقل مجازات و حداکثر مساعدت را برای سربازانِ خود معرف در نظر بگیرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.