مختار نصف جهان از افتخارآفرینی در پارالمپیک توکیو می‌گوید:

۲ سال نفسم گرفته شد/ شرمنده‌ام که مدالم طلایی نبود

قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته پرتاب وزنه گفت: خیلی تلاش کردم و خیلی خسته شدم. دو سال نفسم گرفته شد. از همین جا از مردم ایران و اصفهان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم مدال طلا کسب کنم.

علیرضا مختاری نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: من بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸ رکورد ۸ متر و ۷۳ را بعد از ۱۵ سال که دست یک ورزشکار مکزیکی بود جابجا و سهمیه المپیک را کسب کردم.

او افزود: در مسابقات ۲۰۱۹ امارات شرکت کردم و علاوه بر کسب مدال، سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردم و از اول زمستان اردو‌ها برای پارالمپیک توکیو آغاز شد. اردو‌ها سنگین و بلند مدت بود و دوری از خانواده بسیار سخت بود.

نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته پرتاب وزنه بیان کرد: اردو‌ها در جزیره کیش از دی‌ماه شروع شد. اردو‌ها بلندمدت و نفس‌گیر ادامه پیدا کرد تا اردوی اسفند که به علت کرونا تعطیل شد و از اوایل سال ۱۳۹۹ خودم در اصفهان تمرین می‌کردم.

مختاری عنوان کرد: بعد از چهار دوره رکورد گیری سنگین و تغییر هفت مربی، سختی بسیاری به من وارد شد.

او گفت: با توجه به سابقه‌ام در بازی‌های جاکارتا آمادگی خوبی برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داشتم.

نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ادامه داد: در این مسابقات رقیب آذربایجانی داشتم که برای اولین بار از کلاس بالاتر شرکت کرده بود. من ۸ متر و ۴۸ سانتی‌متر پرتاب کردم و رقیبم ۸ متر و ۷۲ سانتی متر را ثبت کرد و مدال طلا گرفت.

مختاری گفت: خیلی تلاش کردم و خسته شدم، دو سال نفسم گرفته شد. از همین جا از مردم ایران و اصفهان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم مدال طلا کسب کنم.

او در پایان گفت: این مقام و مدال را تقدیم می‌کنم به روح پدر و مادرم که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و جهانی لندن از دستشان دادم و همچنین مدال خود را به مردم ایران، اصفهان و کشاورزان مظلوم اصفهانی تقدیم می‌کنم که با بی‌آبی شرایط زندگی سختی دارند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار