تنها ۲۰ درصد تولیدکنندگان مرتبط با محصولات کودک و نوجوان به شخصیت حاج قاسم سلیمانی پرداخته اند

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، از پرداختن تنها ۲۰ درصد تولیدکنندگان مرتبط با محصولات کودک و نوجوان به شخصیت حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید آثاری با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تقریبا سال گذشته، در پویش «قهرمان من»، از تولید کنندگان محصولات مرتبط با کودک و نوجوان، درخواست کردیم محصولاتی با محوریت شخصیت حاج قاسم را تولید کنند چراکه کودکان می‌توانند این شخصیت را دوست داشته باشند.


بیشتربخوانید


وی تصریح کرد: شخصیت حاج قاسم، شخصیتی شجاع و مبارز بود که در رسانه‌ها زیاد به این شخصیت پرداخته شد و به همین دلیل، کودکان با شخصیت این شهید بزرگوار آشنایی دارند. پس، می‌توان آثاری با محوریت شخصیت این شهید را تولید کرد چراکه همه تولیدکنندگان محصولات مرتبط با کودک و نوجوان نتوانستند این مهم را اجرایی کنند؛ به طوری که حتی از ۲۰ درصد شخصیت این شهید هم در تولید محصولات این حوزه بهره‌مند نشده ایم.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به لزوم قرار گرفتن شخصیت حاج قاسم سلیمانی در رده ده شخصیت محبوب کودکان، اظهار کرد: حداقل ۵۰ مجموعه تولید کننده محصولات مرتبط با حوزه کودک و نوجوان پای کار آمدند و محصولاتی با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی را تولید کردند چراکه محتوا‌های تولید شده مرتبط با این شخصیت، بسیار مناسب نبود. از این رو، برای طراحی متناسب با شخصیت حاج قاسم سلیمانی به تعدادی از هنرمندان کشورمان سفارش دادیم تا طرح‌ها متناسب با رده سنی کودک و نوجوان تهیه کنند.

وی ادامه داد: امسال در حوزه نوشت افزار، طرح‌هایی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی تولید شد و باوجود این که محتوا‌های مرتبط با شخصیت حاج قاسم سلیمانی خوب نبود اما مردم به خوبی از آن استقبال کردند و این مسئله حرف ما را ثابت کرد. به همین دلیل، برای افزایش کیفیت طرح‌هایی با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی، کار‌های زیادی باید انجام داد تا به یک طراحی باکیفیت رسید.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، با اشاره به این که تنوع خوبی در زمینه نوشت افزار‌های تولید شده با طرح حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، افزود: اگر نگاه تجاری صرف به این موضوع داشته باشیم بدون این که به بعد فرهنگی آن نگاه کنیم، پرداختن به شخصیت حاج قاسم سلیمانی می‌تواند افراد زیادی را به سمت خرید محصولات مرتبط با این شخصیت بکشاند و البته نباید فراموش کرد شخصیت حاج قاسم، پیش از شهادت، شخصیتی محبوب بود و پس از شهادت، محبوبیت وی چندین برابر شد.

یقینی خاطرنشان کرد: هم اکنون، در بین ده شخصیت محبوب کودکان، تنها یک شخصیت محبوب ایرانی به نام «بَبَیی» داریم، درصورتی که شخصیت‌های آمریکایی چهل سال پیش، هر ده شخصیت محبوب کودکان ایرانی بودند و به همین منظور، باید به این نکته توجه کرد که این نظرسنجی یک بار سال ۹۴ و بار دیگر سال ۹۸ انجام شد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بهتر است بجای این مسخره بازی ها ، محصولات کودک و نوجوان به شخصیت جناب خان و شخصیت های دیرین دیرین پراخته شود؛ نه به این مسئولین ساکن لواسان و کانادا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
به سلامتی
حالا ما چه کنیم؟؟؟؟
آخرین اخبار