بررسی اماکن تابستان گذران آفت سن گندم در کاشمر

مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: اکیپی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی کاشمر و محقق مرکز تحقیقات اماکن تابستان گذران آفت سن گندم را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد،  محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: گندم گیاهی است که بیش از سایر گیاهان زراعی در سطح جهان کشت می‌شود و در ایران هم به دلیل وجود شرایط آب و هوایی متنوع و کشت گسترده گندم عوامل متعدد خسارت زا همه ساله این محصول را مورد حمله قرار داده و باعث خسارت فراوان از طریق کاهش میزان محصول و پایین آوردن ارزش غذایی آن می‌شود.

او افزود: یکی از آن عوامل خسارت زا سن گندم است که از آفات درجه یک گندم به شمار می‌آید واز برگ، ساقه و دانه‌های گندم و جو وحشی تغذیه می‌کند، این حشره فقط ۳ ماه از سال در مزارع گندم فعالیت می‌کند و مدت ۹ ماه از سال را در اماکن زمستانه بصورت استراحت به سر می‌برد.


بیشتر بخوانید


مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: به منظور جلوگیری از گسترش و مطالعات درخصوص تغییرات جمعیت سن گندم در مناطق تابستان گذران سن گندم اکیپی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی کاشمر و محقق معین مرکز تحقیقات این آفت را در ارتفاعات روستا‌های کوهپایه‌ای شهرستان مورد بررسی قرار دادند.

شجعی بیان کرد: پوشش گیاهی منطقه مانند درختان انار، تمشک و نی است که محل تابستان گذران سن گندم به شمار می‌آید و بیشترین تراکم در محدوده ارتفاعی ۱۱۵۰ الی ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌باشد.


انتهای پیام//م. د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.