جرائم مسلحانه در شهر نیویورک دو برابر شده است

بنابر گزارش یک رسانه آمریکایی، جرائم مسلحانه در شهر نیویورک در مقایسه با دوره قبل از همه گیری کرونا، تقریباً دو برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، جرائم مسلحانه در شهر نیویورک در ماه اوت کاهش پیدا کرد، اما همچنان در مقایسه با دوره قبل از همه گیری کرونا، تقریباً دو برابر شده است.

بر این اساس، تیراندازی در شهر نیویورک در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، کاهش پیدا کرد و مقامات اعلام کردند این مسئله نشان می‌دهد که اوضاع در نیویورک به لحاظ وقوع جرم و جنایت بهتر شده است. بالغ بر ۱۶۷ مورد تیراندازی ماه گذشته در نیویورک صورت گرفت که این رقم در اوت ۲۰۲۰، ۲۴۱ مورد بود. به رغم کاهش تیراندازی‌ها در ماه اوت، میزان جرائم مسلحانه همچنان دو برابر دوره پیش از همه گیری کروناست.

در ماه اوت سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۹۱ و ۷۶ مورد تیراندازی در شهر نیویورک به ثبت رسید. دِرموت شیا، رئیس پلیس شهر نیویورک، از کاهش جرائم مسلحانه و بهتر شدن اوضاع در این شهر ابراز رضایت کرد و در پاسخ به پرسشی درباره این که چه تعداد از بازداشت‌ها مربوط به تیراندازی می‌شود، اظهار بی اطلاعی کرد. اما رندی هریسون دیگر مقام ارشد اداره پلیس این شهر گفت امسال ۹۰۰ مورد بازداشتی در ارتباط با تیراندازی‌ها صورت گرفته است، اما اداره پلیس از ارائه آمار و ارقام مربوط به خشونت‌های مسلحانه در سال ۲۰۲۱ خودداری می‌کند.

درموت شیا انگشت اتهام را به سوی دادگاه‌ها نشانه گرفت و مدعی شد نظام قضایی به اندازه کافی کارآمد نیست و این مسئله مانع از بازگشت آمار و ارقام خشونت‌های مسلحانه به دوره قبل از همه گیری کرونا می‌شود.

به طور کلی، میزان جرم و جنایت در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج و چهار دهم درصد کاهش یافته، اما سایر جرائم، به جز سرقت، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، روند صعودی طی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار