وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر حوزه های علمیه دیدار کرد

آیت الله اعرافی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی حوزه علمیه برای غنا بخشیدن به هنر دینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله علیرضا اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه کشور روز پنجشنبه در دیدار اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه علمیه در جهت غنای ظرفیت دانش اسلامی و هنری دینی در نگارش پایان نامه تحصیلی و رشته‌های دانشی آماده کمک به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او افزود: حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اعرافی ادامه داد: یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه علمیه توجه زیاد به مقوله هنر و به ویژه هنر دینی است و هم اکنون ۲ هزار طلبه حوزوی در رشته‌های مختلف هنری فارغ التحصیل شده‌اند.


او ابراز کرد: حوزه علمیه قم آمادگی دارد در قالب برنامه‌ریزی‌های راهبردی توافقنامه‌هایی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد:فروردین ماه سال آینده حوزه علمیه قم وارد یکصدمین سال تاسیس و فعالیت خود در دوره جدید می‌شود و در این عرصه نیز می‌توان همکاری‌هایی با هم داشت.


آیت الله اعرافی افزود: قم یکی از شهر‌های شاخص در حوزه نشر کتب است و باید حمایت لازم از این صنعت در تامین کاغذ و سایر ملزومات انجام بگیرد.

او ادامه داد: حوزه علمیه خود را در مقام مطالبه‌گری و پاسخگویی در مسیر نظام و انقلاب اسلامی تعریف کرده‌است.


مدیر حوزه های علمیه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باید خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند.


به گفته او، قم امروز کانون علم در جهان است و از دولت انتظار می‌رود نگاه خود به قم را در جایگاه پمپاژ فکر و اندیشه در جهان معاصر معطوف کند.


اعرافی ابراز کرد: شورا‌های فرهنگ عمومی از نظر زیرساختی و نرم افزاری نیازمند بازسازی است تا بتواند به جایگاه واقعی خود نائل شود.

 

او ادامه داد: یکی از خلاء‌های کنونی این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند جایگاه واقعی خود را در قوه مقننه و قوه مجریه پیدا کند و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ بتواند در این حوزه خلاء‌ها را پر کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار