فائوچی: کنترل شیوع کرونا در آمریکا زیر حد متوسط است

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا، کنترل شیوع کرونا در این کشور را در مرحله‌ای زیر حد متوسط اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا اعلام کرد کنترل شیوع کرونا در این کشور حتی به مرحله متوسط هم نرسیده است.

 رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا امروز ( پنج شنبه) با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد ده برابر سرعت مورد نیاز برای پایان دادن به شیوع کرونا آلوده می‌شوند، گفت: شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و این ویروس تهدیدی برای سلامت عمومی است.

او همچنین در مورد این گمانه زنی که ممکن است انواع جدید ویروس کرونا در برابر اثرات واکسن مصون باشند، اظهار کرد: واکسن‌های مجاز در حال حاضر موثر هستند با این حال، هر چه زمان بیشتری برای پایان دادن به شیوع این بیماری طول بکشد، احتمال ظهور "نوع هیولای" آن که واکسن را دور می‌زند و بیشتر قابل انتقال است، بالا می‌رود.

منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند این اتحادیه قصد دارد محدودیت‌های سفر در زمان همه‌گیری کرونا مانند قرنطینه و لزوم معاینه مسافران واکسینه نشده را دوباره اعمال کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا نیز در این خصوص گفت: با شروع موج جدید کرونا چندین کشور از جمله آمریکا، لبنان، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، کوزوو و اسرائیل از لیست کشور‌های امن خارج خواهند شد.

ماه گذشته، رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا اعلام کرد که این کشور در مسیری اشتباه قدم برداشته است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «اگر به منحنی افراد جدید مبتلا به کرونا نگاه کنید، این موارد اغلب در میان افراد واکسینه نشده گزارش شده است. از آنجا که ۵۰ درصد از شهروندان آمریکایی در حال حاضر واکسینه نشده‌اند، پس این یک معضل است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ایران که زیر خط فقره
آخرین اخبار