چرا مردم دوست ندارند «آقا محمد» گاندو شهید شود؟

یکی از کلیپ‌های بسیار پربازدید و میلیونی چند روز گذشته ایران، سکانسی از یک فیلم، غیر از سریال گاندو بود که مردم فکر می‌کردند، درباره شهادت «آقا محمد» گاندو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کلیپ‌های بسیار پربازدید و میلیونی چند روز گذشته ایران، سکانسی از یک فیلم غیر از سریال تلویزیونی گاندو بود که مردم فکر می‌کردند، درباره شهادت «آقا محمد» گاندو است. این کلیپ میلیون‌ها بار در روز‌های قبل توسط مردم ایران دیده شده و با وجودی که رسما اعلام شده که این کلیپ مربوط به سریال گاندو نیست، ولی باز هم مردم این کلیپ را می‌بینند و با آن ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند.

اما یک نکته پنهان در بازدید‌های میلیونی و بازخورد مخاطبین از سریال گاندو این است که اکثریت قریب به اتفاق مردم دوست ندارند «آقا محمد» شهید شود! چرایی و واکاوی این حس فراگیر می‌تواند یافته‌های قابل توجهی از روانشناسی اجتماعی فعلی مردم ایران را به تصویر بکشد:

یک: «آقا محمد» برای مردم به یک واقعیت باورپذیر تبدیل شده است. این موضوع هم فقط به این مساله برنمی گردد که به لحاظ موفقیت فنی و قوت داستان و یا بازیگری موفق وحید رهبانی این باورپذیری این قدر فرآگیر است. در واقع این باور پذیری به دو ذهنیت اساسی در جامعه ایران برمیگردد؛ اول اینکه مردم ایران باور دارند «آقا محمد»‌های واقعی در کشور وجود دارند و گرچه ممکن است که بسیاری از مردم تجربه معاشرت نزدیک با عناصری همچون «آقا محمد» را در زندگی خود نداشته باشند، ولی به صورت جدی این احساس حضور را باور دارند. دوم نیز اینکه مردم ایران به همان میزان وجود «آقا محمد» عناصر متضادی همانند «غلامرضا رحمانی»، «محمد علی موسی پور»، «شارلوت» و... را نیز باور دارند که در سال‌های گذشته و به خصوص در دولت آقای روحانی وجود داشته و اتفاق افتاده است.

دو: واقعیت دیگر این است که «آقا محمد» کاراکتری است که بخشی از هویت جمعی مردم ایران است. حس وطن پرستی، بیگانه ستیزی و غرور در برابر بیگانگان و به خصوص تلاش برای غلبه عزتمند در برابر کشور‌هایی همچون انگلیس که سابقه لگدمال کردن عزت ایرانیان را دارند، تبدیل به بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی مردم شده و «آقا محمد» در واقع جزئی از همین واقعیت هویتی است و به همین دلیل مردم نمی‌توانند به صورت ذاتی به «آقا محمد» باور و علاقه نداشته باشند.

معنای دیگر این جملات گفته شده این است که جامعه ایرانی اگر واقعیت صحنه را به خوبی درک کند و اسیر شبهه افکنی عملیات روانی دشمن و نفوذی‌های داخل جامعه نشود، در حمایت فراگیر از عناصری که در داخل در برابر دشمنی غربی‌ها می‌ایستند، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

سه: واقعیت اجتماعی مهم دیگر این است که مردم دوست دارند مسیر عزتمندی و شکست و خوار کردن کشور‌هایی همچون انگلیس و آمریکا و دنباله رو‌های آن‌ها در کشور ادامه داشته باشد و نمی‌خواهند عناصری همچون «آقا محمد» که این اتفاق مهم را رقم می‌زنند را از دست بدهند و این راه دچار خدشه شود.

چهار: جامعه ایرانی در میان قهرمانان خود بیش از همه نوع قهرمان، قهرمانان متدین و انقلابی را بیشتر می‌پسندد و با آن می‌تواند رابطه برقرار کند. همچنانکه این حس در ابعاد بسیار بزرگتر و وسیع‌تر درباره سردار شهید سلیمانی نیز وجود داشت و درباره هیچ قهرمان ملی دیگری این حجم از احساس و محبت و علاقه و مقبولیت اتفاق نیفتاده است.

پنج: علاقه فراگیر به عناصری با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کاراکتری همانند «آقا محمد» گاندو علامت بسیاری مهمی از واقعیت و سلامت قابل توجه باطن اجتماع ایرانی و بالا بودن نمودار علاقه و احترام ذاتی جامعه ایرانی به انقلابی بودن، متدین بودن، عزت خواهی، اقتدار در برابر دشمن، باور به قدرت‌های درونی و البته در کنار آن، تنفر از فساد سیاسی و اقتصادی، انفعال در برابر دشمن، خیانت به وطن و .. است.

منبع: جهان نبوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من این سریال را بدون محمد دوست ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شهید نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بکشید ما را که ما بیدار تر می شویم ، گرچه شهادت برای اطرافیان سخت است اما سخت تر آن است که راه شهید بی ره رو بماند و خون شهید بی ثمر باشد که در این اوضاع زالو ها ی سیاسی و اقتصادی و نظامی به وفور و بدون واهمه سر برخواهند آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اقای رهبانی عالی بودین. دوستتون داریم.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
این سریال مگه چقدر بیننده داره که میگید مردم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خیلی ببیننده داره
شما کور هستید نمی‌تونید ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
به قدری بیننده دارد که مردم در بیرون از خانه ( بازار و پارک و مترو و تاکسی و اداره ) در باره اش بحث می کنند و با نوشته از سازندگان گاندو تشکر می کنند، شما هم کمی از شبکه های معاند ایران و ایرانی خارج نشین و ماهواره ای بیرون بیا و به دنبال شناخت خودیت و واقعیات باش و از انترنت می توانی پیگیر گاندو شوی
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۷:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام وبعنوان موردششم اضافه کنید:آقای نویسنده واتاق فکرمحترم ایشان!شما کلی داستان پردازی نمودید که محمد درکارش بهترینه از زبان مایکل هاشمیان به مردم گفتید که "محمدرواصلا نمیتونی پیداش کنی وقتی دنبالش میگردی یه دفعه می بینی روبروته "نشون دادیدکه توانائی کنترول مناطق حرکت ماشینهارو داریداونوقت بعداز فقط دوتا ماموریت بدون نظارت درجاده های کردستان که ازپیش درموردحملات ایذائی اشراردرآن خبرداده بودید آقا محمد دست نیافتنی رو از دست دادید؟!!!بدین شکل می خواستین به مردم حس امنیت ومحافظت روتوسط نظام امنیتی کشور انتقال بدین؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
و اضافه کنید که گرچه شهادت اعلا درجه خدا باوران است اما در آخرین سکانس نوعی شکست و نامیدی را تداعی می کند و آقا محمد را که در هیبت سردار جنگل می دیدیم سر نوشتی مشابه یافت . امید که این راه و این سریال چون نهضت جنگل خاتمه نیابد و کاش این شهادت در کردستان و بوسیله کرد ها نبود ، چون دید گاه تلخ و منفی گذشته ها را در خاطر زنده می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
این داستان بر اساس واقعیت و اسناد اطلاعات سپاه ساخته شده و همونطور که شاهد بودین دولت روحانی با قطع بودجه صدا سیما جلوی پخش این سریال رو گرفت و کارگردان قول ادامه پخش بعد از انتخابات رو داد. این شارلوت هم واقعی هست و برای اطلاعات ایران کار کرد و اسناد مهمی رو بدستشون رسوند چون مجبور بود. فقط کارت تردد دیپلماتیکش رو دیدین؟ کاملا بر اساس واقعیت بود و چرا وزارت خارجه ایران باید بنویسه دولت علیاحضرت... واقعا این جز آخرین حد غربگرایی دولت روحانی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
با مدرکی که از شارلوت داشتند اون تا سال ها می تونست برای ایران کار کنه! چرا با این سریال این مهره را سوزوندند؟! یا اینکه قبل از اون سوخته شده که سریال را ساختند؟ کسی اطلاعی داره! از سربازان گمنام کسی اینجا نیست یکم اطلاعات بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
فکر میکنی اگه سربازان گمنام اینجا هم باشن میاد برای ما توضیح میده؟باید منتظر فصل بعدی باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شما رفراندوم کردید که نظر مردم را در مورد این سریال فهمیدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
برو بابا توام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من لحظه شهادت محمد تو فیلم کلی اشک ریختم ان شاالله خدا آقا محمد های ما رو حفظ کنه ،و ما هم قدر دان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آمریکا و انگل ستان یه قهرمان پوشالی مثل جیمز باند و... می سازند سالها ازش استفاده می کنند ما یه قهرمان که تازه گل کرده رو خیلی راحت نابود می کنیم در واقعیت هم همینه نیروهای امنیتی شهدای زیادی تقدیم ملت و اسلام می کنند ولی روحیه جوانترها اینطوریه که دوست داره قهرمانش نمیره همین الانم در مورد حاج قاسم عزیز صحبت می کنیم میگن چرا ایران ترامپ نمی کشه هنوز دلشون آروم نشده و منتظرن خبر مرگ ترامپ بشنوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ارومیه قلب اذربایجان است تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بوی نژاد پرستی می آید !
Iran (Islamic Republic of)
اکبرفدایی ایران
۲۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محمدفصل سوم کلی میگیره دزدان.اختلاسگران.جاسوسان واشراف بی رحم به ملت را.شهیدنمیشه خداراشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اینکه مردم با شخصیتهای این سریال و سرنوشت آنها همراه هستند و عاقبت آنها برایشان مهم است یعنی تو از ما هستی و ما هم با توئیم یعنی سلم لمن سالمکم و حزب لمن حاربکم.
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقا اول بگم که منم این سریال را دنبال می کردم، حتی توی قرنطینه کرونا،
ولی یه نکته ای چند روزه توی ذهن ام هست، بعید نیست بازیگر نقش محمد در آینده مهاجرت کنه، و مواضعی بر خلاف کشور و اطلاعات سپاه بگیره! اون موقع صدا سیما چه می کنه! دیگه نمی تونه این سریال را پخش کنه! البته این صرفا یه احتماله
بنابراین به جای بزرگ کردن بازیگر این نقش، تا جایی که حفاظت اطلاعات اجازه می ده اخبار و روایاتی از شخصیت اصلی که فیلم بر اساس اون ساخته شده بپردازید
نظر شخصی ام بود صرفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
میشه یه کاری برا این احتمال کرد به صورت قهرمان ماسک بزنند که قابل شناسایی نباشه و اگر فرار هم کرد کسی متوجه نمی شه کی بوده و سریال هم قابل پخش خواهد بود خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من بعید میدونم هیچ آدم عاقلی دوس داشته باشه محمد شهید شه. چون زنده یه همچین آدمایی کم پیدا میشه.
اگر بر اساس یک کاراکتر واقعی است انشاالله خدا به ایشان عمر طولانی عطا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بازیگر نقشش راس میگه پ جرا خارح از ایران زندگی میکنه کانادا....
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۱۵:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
زود قضاوت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بسیار زیبا، اما بنده به عنوان بیننده یه نقد به سریال داشتم، صحنه شهادت رو متاسفانه به درستی به تصویر نکشیدن، سریال بعد از شهادت 5 دقیقه هم طول نکشید و باعث شد پیام به خوبی به بیننده نرسه، یعنی 5 دقیقه بیشتر نمیتونن بیننده رو تحت تاثیر قرار بدن؟ اینقدر برای پخش اسامی بازیگران عجله داشتن برای چی بود واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
چون احتمالا آخر فیلم را بنا به دلایلی دستکاری کردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ما به آقا محمد افتخار میکنیم
امنیت رو مدیون این عزیزان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چون آقا محمد برای ما نماد افتخار و غرور ملیه. نماد وطن پرستی. نماد ایستادگی دربرابر دشمن. نماد فداکاری...
آقا محمد یه فرمانده حرفه ای و مهربونه که به قلب مامورهاش هم فرماندهی میکنه... همین ویژگی هاشه که ما رو یاد سردار سلیمانی عزیزمون میاندازه و باعث میشه مردم خیلی دوسش داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شخصیت محمد رو دوست داریم چون مظلومیت نیروهای گمنام رو نشون می ده و خود ایرونی جماعت رو نشون می ده
ما با هر طیف سیاسی و اجتماعی و گرایش عاشق کشور مون هستم .
و اجازه پررویی نه داخلی و نه خارجی رو نمی دیم .
نمیر محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خداوند همه محمد اقاهای ایران رو حفظ کرده و رحمانیهای خیانتکار را به سزای اعمالشان برساند. انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۱۹:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
نیازی نیست شهید بشه! میشه هر دفعه مثل قهرمانهای هالیوودی با همین اسم و شخصیت، جایگزین یکی از افراد واقعی بشه و پروژه‌های امنیتی جدیدی رو پیگیری کنه. البته به همراه تیم یه خورده نچسبش!
Canada
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باید عکس شهدای ترور شده دانشمندان مان
روی میز و دیوار تمام تصیمیم کنندگان کشورمان باشد
تا جرات خیانت نکنند
بخدا باید با وصو وارد خاک ایران زمین شد
خیلی گل ها پر پر شدند
برای امینت این زمین
Canada
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
این ملت 4 دهه است که با جنگ تحمیلی 8 ساله
که بیشتر کشورها بجز کشورهای معدودی مثل سوریه .لبیی وو
و بعد تحریم چند دهه .تحت
سخت ترین شرایط زندگی کردند
حالا مسیولی بخواهد .جاسوس .دزد .اختلاس و احتکار کند
بر علیه ملت اش
اصلا قابل بخشش نیست
حالا هر کس که باشد
خدایا هر کس که به حق و حقوق ملت دست درازی کرده
در دو دینا رسوایش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
گاندو ٣ باید ساخته بشه و وحید رهبانی باید محمد سریال باشه
افتااااااااااااد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
به زودی
Finland
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقا محمد بالقوه زیاد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
عالیی بود لذت بردیم از کارشون از ته دل آرزوی سربلندی همه ایزان و ایرانی را دارم....وطن پرست باشیم...هیچ خائنی آبرو نبرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محمد شهید نشده
دی ماه ۱۳۹۸ لباس یکی از شهدای امنیتی رو به جواد افشار دادن تا به شخصیت محمد واقعی برسه.
پس محمد زنده است.
نگران نباشید.
ان شاء الله فصل بعد میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدا خیرت بده از نگرانی درمون آوردی داشتم دق میکردم
امیر جان فیلمه
Iran (Islamic Republic of)
مفصودلو استقلالی
۱۸:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مهم اینه چون محمد معروف شده در ادلمه ماجرا چه دستمزدی طلب کنه
بالا باشه همینجا شهید میشه
با تهیه کننده راه بیاد تا قسمت 5 هم ساخته میشود.
البته باید ضعفهای اطلاعات و ترور شخصیتهای مهم بازگو بشه تا مردم بفهمند عدم همکاری و عدم گزارش مردمی و بی تفاوتی چه ضربه ای به کشور میزند.
پس باید همه یکی شبیه محمد باشیم تا کشور از گزندهای اطلاعاتی به دور باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۸:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام شمادرست میفرمائید به شرطی که اهمیت داده بشه من خودم گزارش تخلف مالی سرپرست کارگاهم روبه بازرسی اطلاع دادم بایگانیش کردوقتی مستقیما با کارشناسش صحبت کردم که چرا؟گفت :برید به مراکز شبه قضائی سازمان خودتون شکایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شهادت و مرگ همیشه در کمین انسانه خصوصا برا تیم‌های امنیتی بیشتر در معرض خطر جانی قرار دارن قطعا خیلی بایست هوشمند باشن ولی بعصی مواقع با تدبیر و امنیت هم باشه مجبوری یا درگیر بشی یا ریسگ کنی ولی بنطرم نباید از پشت خنجر بخورین این خواسته ما از دولت هستش که حافظ شمام هم باشند. بی ادعا خدمت کردن بزرگترین و دلاورترین و با عزت و پاکدلی و حس انساندوستی رو طلب میکنه.
موفق و در پناه خدا باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چقدر دلم برای سردار سلیمانی تنگ شده.دلم میخواد بازم از آمریکا انتقام بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دلتنگی برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به وسعت آسمان ها است.هر روز دلمان بیشتر برایش تنگ می شود.
France
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا سريال هايي مثل زير مثل اسمان شهر پاورچين و طنز ديگه بخش نميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چون الان محرم و صفره ایکیو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
برای مردم پنجشیر
Iran (Islamic Republic of)
Saran
۲۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آخه دوست عزیز این جواب شما در اینجا چه ربطی به موضوع این گزارش داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
گل گفتی خیلی خیلی دلم برای سریال های رضاعطاران و مهران مدیری تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیز : ناشناس 6 :22 با احترام به مردم پنجشیر ، چون طرف پنجشیری است و در این اوضاع دلش بیشتر سریال طنز و شوخی می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
الان ماه صفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
موندم گریه رسول آخر فیلم برا کی بود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شهادت سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
برای به کما رفتن جانباز محمد گریه کرد ولی بعد در بیمارستان حال محمد خوب می شود و ادامه سریال قسمت سه ساخته می شود و ادامه می یابد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
واسه همسایه شون ک کرونا گرفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
شما باید کل سریال را از ابتدا نگاه کنید حتما این بار متوجه می شوید . شب بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مردم انتظار دارند عوامل وضع موجود در دادگاهی بیطرف محاکمه شوند . و اما سوالی که بنده دارم و تقاضا دارم یکی از مسئولین قضایی پاسخ دهد اینکه : چرا وقتی از مردم عوام و معمولی جامعه جرمی مرتکب میشوند به شدت با آن مورد برخورد میشود ولی اگر از مسئولین همان جرم را مرتکب شود بسیار تخفیف و احترام قائل میشوند برای آن مسئول ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حال اینقدر هم که میگید واسه مردم مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
از جانب خودت حرف بزن.برای ما مردم وطن دوست مهم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شما مال این مملکت نیستید که این حرفو میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
برای بی غیرت ها و کسانی که هیچ حس وطن پرستی در آن ها نیست قطعا مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اگر خیلی مردم وطن ت رو دوست داری برو سراغ خیلی هاشون رو داخل سطل های ذباله بگیر. وطن دوست
شایدم انتقام ظلم بهشون رو ففط داخل گاندوها میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چی میگی تو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محمد ها جزیی از خانواده ما هستند.
همین آرامشی که داری الان راحت پیام میدی مرهون همین محمدها است.
میگی نه به همسایگان دیوار به دیوار کشور نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
وطنت سر هم نوشته میشه! سطل زباله ! زباله با این ز نوشته میشه! درضمن ما سراغ مردم وطنمون رو همیشه میگیریم ما مثل شما خارجی ها نیستیم! ولی اینکه میخواییم ببینیم چه بلایی سر مامور کشورمون اومده چرا باعث ناراحتی شما شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خوب بالاخره در هر باغی چند میوه گندیده و کرمو پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چون مردم از شخصیتهای واقعی دروغگو ،خسته و ناامید شده اند و به ناچار دل به قهرمانان فیلمها بسته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چشم را باز کنی میبینی که ما در کشور شخصیت واقعی مثل محمد زیاد داریم.شهید حججی.شهید سلیمانی..الان جوانان زیادی مثل اینها داریم که راه آنها را ادامه دادند.شما بشین گوشه خونه و آیه یاس بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس ۱۸:۲۹ خودتو یادت رفت بگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس ۱۹:۲۴ این همه نمک رو بیخودی مصرف نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
قهرمانان فیلم ها اقتباس از اشخاص حقیقی هستند که نمی توان نام برد ولی لا اقل سردار سلیمانی را فراموش نکرده اید ، دشمنان و خائنین به انتظار سوتی دادن نشسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فقط محمد گاندو نه بلکه ما دوست داریم گاندو بعدی با همین تیم اطلاعاتی باشه
و هیچ کدوم از اعضا شهید نشده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
زیرا مردم می خواهند سریال جذاب و دیدنی گاندو بدون سانسورهای مختلف ادامه داشته باشه و قسمت سهشو هم بسازند همه مردم دیدن که گلوله آرپی جی به خودروی محمد اثابت نکرد به آسفالت جاده خورد و محمد یا ترکشهای آرپی جی مجروح و جانباز شده و بیهوش شده و اندکی به کما رفته و در قسمت سه در بیمارستان حالش خوب می شود و ادامه سریال رو با قدرت ادامه خواد داد داستان باید اینگونه رقم بخوره و همیشه قهرمانان شهید نمی شوند شهدای زنده هم کم نداریم که قهرمانند در ضمن پهلوان زندرو عشق است با دل مردم راه بیایید مردم دوست ندارند قهرمانانشون تند تند در جوانی شهید شوند در سنین پیری هم میشود شهید شد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا .التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آخرین اخبار