غربالگری بینایی کودکان همدانی در مراکز مثبت زندگی

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز مثبت زندگی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احسانی سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در ۹ پایگاه دائمی شهرستان‌ها و ۴۶ مرکز مثبت زندگی اجرا می‌شود.

بیان اینکه این مراکز برای سنجش بینایی ۴۶ هزار کودک پیش‌بینی شده است اظهار داشت: کودکان سالم در غربالگری کارت سلامت دریافت می‌کنند، اما برای کودکان مشکوک به مداخلات بعدی ارجاع داده می‌شوند که خدمات آن رایگان است.

او با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان از ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سراسرکشور در همدان نیز آغاز شده است ادامه داد: این طرح در سال‌های گذشته در آبان ماه برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر زمان داده و با دامنه زمانی گسترده تری انجام می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان افزود: تمامی این مراکز در ساعات اداری و پایگاه دائمی شهرستان همدان در ساعات بعدازظهر نیز آماده پذیرش و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

احسانی اظهار داشت: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می‌شود و خانواده‌ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایگاه‌های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

او با اشاره به اینکه زمان طلایی درمان اختلالات بینایی به جهت شکل گیری ساختمان چشم سه تا ۶ سال است، از والدین تقاضا کرد: فرزندان خردسال خود را سالی یک بار در معرض بینایی‌سنجی قرار دهند، زیرا با مراجعه یک بار نمی‌توان به سالم بودن چشم استناد کرد.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان ابراز داشت: طرح غربالگری بینایی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، بدون تماس فیزیکی و با استفاده از دستگاه اپتیک پلاس (Plass optik) انجام می‌شود و پایگاه‌ها مجاز به استفاده از E چارت نیستند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار