کارخانه فرآوری طلای هیرد تشنه نیروی کار

نبود زیر ساخت‌های مناسب در معدن طلای هیرد سبب شده تا کارگران تمایلی به کار در این معدن نداشته باشند و بهره برداری از فاز‌های جدید این معدن از جمله کارخانه فرآوری طلا به تعویق بیفتد.

متولی مدیر پروژه معدن طلای هیرد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر با ۱۵٠ نیرو در حال کار هستیم و بار‌ها فراخوان برای جذب نیرو داده ایم، اما به دلیل مشکلاتی از جمله نبود برق و آب و دوری راه کارگران میلی به کار در این معدن ندارند.

او با اشاره به اینکه به دلیل نبود برق و آب وضعیت کمپ‌های این معدن مناسب نیست و مسیر معدن هم بسیار دور است افزود: به همین دلیل افراد بسیار کمی تمایل به کار در این منطقه را دارند.

متولی با بیان اینکه در حال حاضر برق معدن را از طریق دیزل ژنراتور تامین می‌کنیم اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود برق نتوانستیم فاز‌های دیگر معدن را راه اندازی کنیم.

مدیر پروژه معدن هیرد با اشاره به اینکه آب مورد نیاز معدن را نیز از طریق چاه‌های اطراف تهیه یا هم مقداری آب خریداری می‌کنیم ادامه داد: برای حل مشکل آب و برق معدن به اداره‌های مختلف سر زده ایم، اما تنها وعده‌های مختلف می‌دهند و حالا بعد از گذشت ۳ سال هنوز خبری از پیگیری مسئولین برای این مشکلات نیست.

کارخانه فرآوری طلای هیرد نهبندان تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد و برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که با راه اندازی این مجموعه سالانه ۳٠٠ کیلوگرم شمش طلا تولید و برای ۲٠٠ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: معدن طلا ، فرآوری طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار