هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران منتفی است

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بازرسان به طور مرتب بر عملکرد کارفرمایان و نحوه قرار داد‌های آنان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ابوالفضل عبادی مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران منتفی است و کارفرمایان حق منعقد کردن قرارداد‌های سفید امضا را ندارند.

عبادی تصریح کرد: بازرسان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به طور مرتب بر عملکرد کارفرمایان و نحوه قرار داد‌های آنان رسیدگی می‌کنند، اما متاسفانه این روال در برخی شرکت‌های تولید رواج دارد.

وی افزود: بنابراین قراردادی در شورای حل اختلاف مورد قبول است که یک نسخه از آن در دست کارفرما، یک نسخه در دست کارگر و نسخه بعدی در دست نماینده کارگران و اداره کار باشد که در غیر این صورت مورد قبول نیست.

حق و حقوق کارگران با قرارداد‌های سفید امضا ضایع می‌شود

سعید مصطفی‌نژاد دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه، دستمزد و امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است، اظهار داشت: دولت جدید باید با به کارگیری مدیران و مسئولان مجرب در بدنه وزارت کار، پیگیر مشکلات کارگری باشند.

وی افزود: بیشتر کارگران در واحد‌های تولیدی کار می‌کنند که مشمول قانون سخت و زیان آور هستند، اما متاسفانه هیچ کدام از قوانین سخت و زیان‌آور شامل حالش نمی‌شود بنابراین امنیت شغلی باید در اولویت کارفرمایان قرار بگیرد.

وی در خصوص قرارداد‌های سفید امضا، گفت: متاسفانه چنین قرارداد‌های نگرانی‌های از سوی کارگران را در پی داشته است و باید چنین قرارداد‌هایی حذف شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین گرفتن چک و سفته از سوی کارفرمایان باعث شده است که کارگران بعد از بیکاری نتوانند حق و حقوق خود را دریافت کنند و این کار نیز غیرقانونی است.

انتهای پیام/گ

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.