وضعیت واکسیناسیون گروه‌های هدف در مشهد چگونه است؟

رئیس کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سن گروه‌های هدف واکسیناسیون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان رئیس کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متولدین قبل از سال ۱۳۶۰ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علم پزشکی مشمول دریافت واکسن کرونا هستند.

او افزود: همچنین متولدین قبل از سال ۱۳۷۰ که ساکن مناطق حاشیه شهر مشهد می‌باشند نیز مشمول دریافت واکسن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است، ادامه داد:  پایگاه‌های واکسیناسیون در مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن و تایباد راه اندازی شده اند.

قلیان با بیان اینکه از مجموع مراکز واکسیناسیون، ۳۰ پایگاه تجمیعی با مشارکت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور گسترش خدمات رسانی و سهولت دسترسی شهروندان به پایگاه‌های واکسیناسیون راه اندازی شده است، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به بیش از ۳۵ هزار دز در روز رسیده است که موجب افزایش خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف شده است.

او تصریح کرد: کاربران نقشه و مسیریاب نشان می‌توانند به نشانی دقیق مراکز واکسیناسیون کرونا دسترسی داشته باشند و در زمان فراخوان با توجه به منطقه مسکونی خود به نزدیکترین محل واکسیناسیون مراجعه نمایند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۸۳ نفر دیگر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است؛ همچنین تاکنون چهار میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

واکسیناسیون خانواده مدافعان سلامت

امیررضا صالح‌مقدم عضو کمیته مراقبت و درمان ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون خانواده تمامی مدافعان سلامت در دستور کار است و اولویت نخست خانواده کادر درمان هستند، گفت: اعضای خانواده مدافعان سلامت شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند.

او افزود: به طور هر میانگین برای هر خانواده ۴ نفر و ۸ دُز (هر نفر ۲ دُز) لحاظ شده و مجموع نیرو‌ها هم ۳۰ هزار نفر هستند، البته نام آن تعدادی که با توجه به شرایط سنی و قرار داشتن در گروه هدف واکسینه شده‌اند، از این لیست خارج می‌شود.

عضو کمیته مراقبت و درمان ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: واکسیناسیون دُز سوم مدافعان سلامت در دستور کار است که البته هنوز به مرحله اجرا نرسیده، هم‌اکنون مسئولان مربوطه در حال برنامه‌ریزی جهت آغاز برنامه واکسیناسیون اعضای خانواده مدافعان سلامت و نحوه اجرای آن هستند.

صالح‌مقدم بیان کرد: زمان و مکان حضور افراد جهت انجام واکسیناسیون هم پس از تکمیل فرم‌های مربوطه به آنان اعلام می‌شود؛ مخاطبان می‌توانند به نشانی http://management.mums.ac.ir/Pages/vaccine.aspx مراجعه کنند.

واکسیناسیون کارکنان و فعالان تاسیسات گردشگری خراسان رضوی

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در مراسم آغاز واکسیناسیون کارکنان و فعالان تاسیسات گردشگری خراسان رضوی که در هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد،گفت: واکسیناسیون تمام تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها، اقامتگاه‌های‌بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، دفاتر و شرکت‌های خدمات‌مسافرتی، گردشگری سلامت و راهنمایان گردشگری، موسسات و شرکت‌های گردشگری می‌شود.

او افزود: بر اساس توافق انجام شده میان استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی طرح واکسیناسیون اجرایی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با همکاری کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو هتل ۵ ستاره در شهر مشهد برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

موسوی به واکسینه شدن حدود ۳۰۰ نفر در روز اول اجرای طرح اشاره کرد و بیان کرد: شاغلان بیش از ۲۳۰۰ واحد تاسیسات گردشگری خراسان رضوی که تاکنون واکسینه نشده‌اند بر اساس ضوابط وزارت بهداشت واکسینه خواهند شد.

او تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده مقرر شده است تا شرط واکسینه بودن مسافران و زائران برای اقامت در واحد‌های اقامتی به عنوان یکی از الزامات پذیرش مورد عمل قرار گیرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.