کره جنوبی با موفقیت اولین موشک بالستیک از زیردریایی را پرتاب کرد

کره جنوبی با پرتاب موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک تولید این کشور از زیردریایی، به هشتمین کشور سازنده چنین موشک‌هایی در جهان تبدیل شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، منابع نظامی اعلام کردند: آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی هفته گذشته پرتاب آزمایشی این موشک بالستیک را از زیر دریایی دوسان آن چانگ-هو انجام داد.

کره جنوبی ماه گذشته نیز با موفقیت، آزمایشی را از زیر آب انجام داده بود. این زیردریایی ساخت داخل که سه هزار تن وزن دارد، به شش لوله پرتاب عمودی مجهز است. به گفته این منابع، این موشک بالستیک زیردریایی پرتاب، پس از گذراندن چندین آزمایش، به تولید انبوه خواهد رسید. گفته می‌شود که این موشک بالستیک نوعی از موشک بالستیک هیونمو-۲ ب این کشور با برد پرتاب حدود ۵۰۰ کیلومتر است که به کلاهک‌های متعارف مجهز خواهد شد.

کره جنوبی پس از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، هند، چین و کره شمالی، هشتمین کشوری شد که موشک بالستیک زیردریایی پرتاب می‌سازد.

برخلاف موشک‌های متعارف زمین پرتاب، تشخیص موشک‌های بالستیک زیردریایی پرتاب دشوار‌تر است و از آن‌ها برای حملات غافلگیر کننده استفاده می‌شود. به همین دلیل، به آن‌ها "تغییر دهنده بازی" گفته می‌شود.

احتمالاً این موشک جدید برای کره جنوبی- که مدام با تهدید از سوی کره شمالی مواجه است- بازدارنده‌ای مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار