اسکوچیچ: نمی‌خواهم روز‌های قرنطینه را مرور کنم/ برابر سوریه خوب نبودیم، اما قطعا بهتر می‌شویم

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط این تیم و بازی برابر عراق توضیحاتی را بیان کرد.

به خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره بازگشت خود به تمرینات تیم ملی اظهار داشت: روز گذشته که توانستم در زمین کنار تیمم باشم، خوشحال‌ترین آدم روی زمین بودم. ۱۵ روزی که دور از تیم بودم، روز‌های سختی بود و اصلا دلم نمی‌خواهد اتفاقات سخت و دوری از تیم حین بازی با سوریه را مرور کنم.

اسکوچیج درباره شرایط جسمانی گفت: در روز‌های اول حالت تهوع داشتم، اما به تدریج حالم بهتر شد. در روز‌های قرنطینه با ماریو و دیگر دستیاران در ارتباط بودم و با آن‌ها درباره برنامه‌های تمرینی، آنالیز حریفان و برنامه بازی‌ها صحبت می‌کردم، اما تجربه هدایت تیم از اتاق واقعا سخت بود.

او درباره ابتلای چند عضو دیگر کادر فنی تیم ملی به ویروس کرونا گفت: اتفاق جالی بود، زیرا ما چند نفر همیشه با هم در ارتباط بودیم و مراقب بودیم که در روز‌های منتهی به اردو ارتباطی با بیرون نداشته باشیم، اما بدشانسی آوردیم و کرونا گرفتیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چقدر از عملکرد ملی پوشان برابر سوریه رضایت داشت گفت: خیلی سخت می‌توانم بگویم از این بازی راضی بودم، زیرا قطعا بازی به گونه‌ای نبود که رضایت من را جلب کند، اما دلایلی وجود داشت که تیم ما نتوانست آن طور که باید عمل کند. سوریه و عراق شرایط متفاوتی با ما دارند. تعداد زیادی از بازیکنان ما در کشور‌های دیگر بازی می‌کنند و طبق قوانین فیفا ما تنها ۲ روز قبل از بازی‌ها می‌توانیم آن‌ها را در اختیار داشته باشیم. بسیاری از این بازیکنان به خاطر بازی‌هایی که با تیم هایشان در اروپا داشتند، با پرواز‌هایی آمدند که آن‌ها را خسته کرد. بازیکنان شاغل در لیگ داخلی هم به خاطر شروع نشدن لیگ از ریتم خارج بودند. در این شرایط کاری از دست ما برنمی آمد و طبیعی بود که این اتفاق رخ دهد.

او افزود: نباید فراموش کنیم که بازیکنان مصدومی هم داشتیم. محرمی، پورعلی گنجی، حسینی، حاج صفی و رضایی مصدوم شدند و می‌توانیم بگوییم که یک خط دفاع کامل را از دست دادیم. با این حال بازیکنانی که از اروپا اضافه شدند، خیلی خوب در تیم جا افتادند و بازیکنانی که از ابتدا در اردو بودند، توانستند تمرینات خود را ادامه دهند و مطمئنم که برای بازی بعدی شرایط بهتری خواهیم داشت.

اسکوچیچ درباره دلیل افت تیم ملی برابر سوریه در ایجاد موقعیت گلزنی گفت: بازیکنان در این مقطع از شرایط آرمانی دور هستند. از طرف دیگر سوریه رو به بازی تدافعی آورد و از دقیقه اول سعی کردند وقت کشی کنند، اما نکته مهم ۳ امتیاز بود که گرفتیم. می‌خواستیم با پیروزی دور انتخابی را شروع کنیم. مطمئنم شرایط ما بهتر می‌شود. فضای موجود در تیم فوق العاده است و انتظار بازی بسیار خوبی برابر عراق دارم.

سرمربی تیم ملی درباره بازی چند ماه پیش تیمش برابر عراق که با پیروزی یک بر صفر ایران همراه شد گفت‌: آن بازی با بازی پیش رو ارتباطی ندارد، زیرا در مقطع مشابه بازی نمی‌کنیم و لیگ تعطیل است و مربی عراق هم عوض شده است. البته که ما عراق را آنالیز کردیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را به خوبی شناسایی کردیم.


بیشتر بخوانید


او درباره میزبانی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی گفت: بدون شک میزبانی خیلی مهم است و برگزاری بازی‌ها در ایران می‌تواند خیلی به سود ما باشد. اگر می‌توانستیم در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی بازی کنیم، یک برگ برنده ملموس نسبت به دیگر تیم‌ها داشتیم.

اسکوچیج در پایان گفت: می‌دانیم که چشم آدم‌های زیادی به بازی فردا و ساق بازیکنان ما است. ما این مسئولیت را درک و تلاش می‌کنیم که مردم ایران را خوشحال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار