اصفهان، رکورد دار کتابخانه های نهادی در کشور

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: اصفهان با ۲۱۰ باب کتابخانه نهادی رتبه اول کشور را دارد.

امیر هلاکویی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در کتابخانه‌های عمومی چند مولفه موثر در سرانه مطالعه وجود دارد از جمله زیر بنا، تعداد کتابخانه، عضویت، امانت و برنامه‌ها فرهنگی است به طور مثال در صورت نبود کتابخانه و فضای مطالعه، سرانه مطالعه کاهش قابل توجهی می‌کند.

هلاکویی خاطر نشان کرد: اصفهان با ۲۱۰ باب کتابخانه نهادی رتبه اول کشور را دارد و دارای ۱۱۲ باب کتابخانه مشارکتی است.

او افزود: اصفهان با حدود ۴ میلیون جلد کتاب رتبه اول را در کشور دارا است؛ و وضعیت امانت کتاب به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی‌های مکرر کاهش داشته است.

او درباره محدویت‌های کرونایی بیان کرد: بازگشایی و نحوه ارائه خدمات در وضعیت کرونایی با توجه شرایط استان که در صورت قرمز شدن کتابخانه‌ها تعطیل و یا سالن مطالعه ارائه نمی‌شود و در وضعیت نارنجی خدمات امانت و بازگشت کتاب وجود دارد و وجود قفسه قرنطینه برای کتاب‌هایی که وارد کتابخانه می‌شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه گرانی کتاب و توان خرید مردم را کاهش داده که در سرانه مطالعه موثر واقع شده. ولی با توجه به توان خرید کتاب با برگزاری جشنواره‌های نذر کتاب ۵۰۰ هزار جلد کتاب توسط مردم و خیرین اهدا شده است.

او افزود: به دلیل بیماری کرونا و حضور بیشتر مردم در خانه سعی شد از این فضای فراغت با برگزاری ۱۲ هزار برنامه فرهنگی در شش ماه اول سال استفاده شود.

او درباره بروز رسانی کتابخانه‌ها بیان کرد: برای بروز رسانی کتابخانه ها، به مسئله فیزیکی کتابخانه ها، تجهیزات، کتاب و کتابدار توجه ویژه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار