هشتمین هفته تظاهرات فرانسوی‌ها علیه گذرنامه سلامت

مردم فرانسه برای هشتمین هفته متوالی علیه گذرنامه سلامت و واکسیناسیون اجباری در چندین شهر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۲۱۵ تجمع در ۵ نقطه از فرانسه از جمله پاریس، پایتخت این کشور شاهد اعتراضات ۱۴۰ هزار نفری مردم علیه گذرنامه سلامت و واکسیناسیون اجباری بودند.

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه این هشتمین هفته متوالی است که مردم به قانون گذرنامه سلامت اعتراض کرده و علیه آن تظاهرات می‌کنند.

«فلوریان فیلیپو» رئیس حزب راست‌گرای «اتحاد ملی» در بیانیه‌ای گفت: ما این گذرنامه را تحریم می‌کنیم، ما زدن دوز سوم را هم تحریم خواهیم کرد و در آخر این قانون لغو خواهد شد.

بعد از این‌که چهارشنبه گذشته دولت فرانسه برای افراد مسن و پر خطر تزریق دوز سوم واکسن کرونا را آغاز کرد فیلیپو اعلام کرد تا جایی که بتواند با اعتصاب عمومی به دولت این کشور فشار خواهد آورد دست از این کار بردارد.

در شهر «مارسی» هم هزاران نفر بدون ماسک تظاهرات کردند و شعار‌هایی از قبیل «نه به گذرنامه بهداشتی، نه به اجبار و ارعاب» سر دادند. مرم شهر‌های «رن، مون پلیه، لیون، نیس، لیل، نانت» و چندین شهر دیگر نیز به خیابان آمدند و به قانون اجبار واکسن و گذرنامه سلامت اعتراض کردند.

شایان ذکر است معترضان این قوانین را مخالف آزادی‌های فردی خود می‌بینند. در هفته‌های گذشته این اعتراضات به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن افراد از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

استفاده از «گذرنامه سلامت» که دسترسی به مکان‌های عمومی پرخطر را برای افراد واکسینه شده یا دارای آزمایش منفی کرونا فراهم می‌کند پس از رواج در دانمارک و فرانسه، در حال گسترش در سراسر اتحادیه اروپا است؛ چنان‌که چند روز پیش ایتالیا نیز از برداشته شدن گام‌هایِ اجراییِ نهایی برای به کارگیری گذرنامه سلامت خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار