پیام تسلیت دبیرکل حزب الله درپی درگذشت شیخ قبلان/ سید حسن نصرالله: شخصیت والایی را در سطح ملی و اسلامی از دست دادیم

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی درگذشت شیخ قبلان، رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان، را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی درگذشت «شیخ عبدالأمیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این کشور را تسلیت گفت و وی را پشتوانه‌ای قوی و مستحکم برای مقاومت در لبنان و مدافعی قوی برای فلسطین دانست.

وی با بیان اینکه شیخ قبلان مدافعی قوی برای حقوق مشروع ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آن‌ها بود، تاکید کرد: وی را می‌توان یکی از افرادی برشمرد که وفادار به راه و منش امام موسی صدر و پایبند به اهداف و آرزو‌های او بود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما امروز در مرحله حساسی قرار داریم، مرحله‌ای که در آن لبنان به رهبرانی بزرگ برای دعوت به همکاری و همبستگی تا رسیدن کشور به ساحل آرامش نیاز دارد و حال با این وجود شخصیت والایی را در سطح ملی و اسلامی از دست دادیم.

سید حسن نصرالله در ادامه ضمن تسلیت این مناسبت دردناک به حضرت صاحب زمان علیه السلام، مراجع عظام و علما، حوزه‌های علمیه و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لنبان و همه مسلمانان و خانواده وی گفت: از خداوند می‌خواهیم که به آن‌ها صبر عطا کند و شیخ قبلان را قرین رحمت واسعه خویش در جوار انبیا و اولیا و شهدا قرار دهد.

برخی رسانه‌های لبنان شنبه شب از درگذشت، شیخ قبلان رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان، در سن ۸۵ سالگی و پس از تحمل سال‌ها بیماری خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار