رئیس بسیج سازندگی فارس:

اولویت‌ها در توزیع اعتبارات فارس رعایت نشده است

رئیس بسیج سازندگی فارس، رعایت نشدن اولویت‌ها در توزیع اعتبارات بین پروژه‌های محرومیت زدایی استان را به عنوان یک ایراد مطرح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی فارس در نشست با مجمع نمایندگان استان فارس که پیرامون بررسی‌ پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد، اضافه کرد: تعداد پروژه‌ها از بیش از ۷۰۰ پروژه به ۵۲۱ پروژه رسیده که نیاز دارد با پیگیری به سرانجام برسد.

او با اشاره به برخی از ایرادات در لیست پروژه‌های محرومیت‌زدایی فارس، گفت: اشکال اول این است که نظرات دستگاه‌های استانی در نظر گرفته نشده و پروژه‌ها به صورت ملی مطرح شده است.

رئیس بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه ایراد دیگر این است که اولویت‌ها در توزیع اعتبارات و اجرا رعایت نشده است، افزود: برنامه‌ریزی مشخصی برای رفع محرومیت از چهره استان دیده نمی‌شود و جامعیت لازم برای رفع محرومیت‌ها دیده نشده است.

قزل‌سفلی با اشاره به دیگر ایرادات پروژه‌های ذکر شده بیان کرد: پروژه‌ها براساس تکمیل کارهای قبلی و عقب افتاده است و تلاش شده که کارهای خودشان را تمام کنند و بحث محرومیت خیلی در نظر گرفته نشده همچنین گاه پروژه تکراری هم در لیست دیده می‌شود که نیازمند این است که بازنگری جدی و اساسی در فهرست پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شود.

او خاطرنشان کرد: هدف جلسه این است با توجه به کار نمایندگان پروژه‌ها به سرانجام برسد و با یک هم‌اندیشی به یک جمع‌بندی واحد برسیم‌.

مجلس ثابت کرد از حریت نمایندگی خود هم عدول نمی‌کند

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این نشست گفت: مجلس ثابت کرد که هم‌سو با دولت است اما از حریت نمایندگی خود هم عدول نمی‌کند و این در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی مشخص شد که امید را در مردم ایجاد می‌کند.

او افزود: درست است که اکثر وزرا رای آوردند اما نقدهایی که از این افراد در مجلس و کمیسیون‌ها شد مثل تابلو راهنمایی است که می‌تواند مسیر درست را نشان دهد.

زهرایی با اشاره به کار مجلس برای محرومیت‌زدایی برای اولین بار برای تعیین بودجه‌های محرومیت‌زدایی، گفت:
انقلاب اسلامی از دل محرومان بلند شده اما در بودجه‌ریزی و نظام اداری این امر برعکس است.در همین راستا برنامه‌ای تهیه کردیم که نگاه به محرومیت را با دولت انقلابی تغییر دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به چارچوب کار بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، عنوان کرد: رقیب دستگاه اجرایی نیستیم، غیرانتفاعی کار می‌کنیم بنابراین رقیب پیمانکاران هم نیستیم بنابراین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مکلف شوند بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی را به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی واگذار کنند.

او با تاکید بر اینکه حمایت همه جانبه از گروه‌های جهادی مورد تاکید رهبری بوده و هست، عنوان کرد: سامانه‌ای به اسم اطلس جهادی راه‌اندازی شده که گواهی فعالیت به گروه‌های جهادی داده می‌شود و قانون حمایت از گروه‌های جهادی با همت نمایندگان می‌تواند تصویب شود تا گروه‌های جهادی سامان خوبی پیدا کنند.

آمادگی مجمع نمایندگان فارس برای اصلاح قانون بسیج سازندگی

علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در این جلسه با تاکید بر ابنکه باید اشتغال را به روستاها برد تا مهاجرت برعکس شود، گفت: در بحث محرومیت‌زدایی اشتغال مهم‌تر از هر چیزی است و مجمع نمایندگان فارس برای اصلاح قانون بسیج سازندگی آمادگی کامل دارد.

او افزود: کار کردن در نقاط محروم بسیار سخت و هزینه‌ها هم سنگین است اما بسیج سازندگی چون از همراهی مردم استفاده می‌کند می‌تواند در این زمینه موثرتر باشند.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه اصلاح قانون بسیج سازندگی کاری درست است، بیان کرد: در محرومیت‌زدایی آماده همکاری هستیم تا سیر مهاجرت برعکس شود اما یک آفتی در دستگاه‌های اجرایی است که ۲ تا ۳ برابر نیاز کشور کارمند داریم که به روش‌های مختلف وارد شده‌اند؛ باید مراقب باشید این موضوع در بسیج سازندگی تکرار نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار