رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

شمار بستریان کرونا در خراسان شمالی طی هفته گذشته روند کاهشی داشته است

هاشمی گفت:مجموع آمار بستری در خراسان شمالی ، ۸۵۱ نفر است که ۱۷۵ نفر مربوط به شبانه روز گذشته بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش موارد بستری  در استان خبر داد و افزود: مجموع آمار بستری در استان، ۸۵۱ نفر بوده است که ۱۷۵ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است؛ در این میان متاسفانه ۹ بیمار کرونایی هم جان باخت.

هاشمی افزود: ۷۶ درصد افراد بالای ۵۰ سال واکسن دریافت کرده اند و تا به امروز ۳۳ درصد مردم استان واکسیناسیون شده اند.

او وضعیت شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سلمقان را نارنجی اعلام و عنوان کرد: بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد.


بیشتر بخوانید


هاشمی در خصوص وضعیت اکسیژن بیمارستان‌ها گفت: علیرغم مشکلات جدی در این حوزه، هیچ گونه کمبودی برای بیماران به وجود نیامد و تلاش جدی برای خریداری و نصب و راه اندازی دستگاه‌های اکسیژن ساز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیماریابی در حال انجام است افزود: خریداری تست‌های تشخیص سریع، باید زودتر انجام شود تا روند تشخیص بیماران هم تسریع شود.

شجاعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: بازگشایی مدارس در استان منوط به امنیت خاطر خانواده‌های دانش آموزان از سلامت محیط آموزش است.

شجاعی افزود:بازگشایی مدارس ابتدا باید از مدارس کم جمعیت و روستایی که شرایط واکسیناسیون داشته اند آغاز شود.

او موضوع اربعین را از دیگر مصوبات جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: باید شرایط واکسیناسیون را برای همه افراد، که به هر نحوی در ارتباط مستقیم با زائران اربعین هستند فراهم کرد.

شجاعی، گفت: واکسیناسیون دز اول و دوم باید برای موکب داران و خادمان اربعین و افرادی که داوطلب حضور در مراسم اربعین و خدمات رسانی به زائران هستند، فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین در خصوص تشکیل کمیته علمی باحضور اساتید برجسته هم دستوراتی صادر کرد و گفت:آمار ابتلا به بیماری‌ها و فوتی تناسب ندارد و میزان فوتی‌ها تا حدودی زیاد است؛ با تشکیل کمیته علمی ابتدا بیماریابی سریعتر انجام میشود؛ همچنین کیفیت مراقبت در حوزه درمان نیز ارتقا می‌یابد.

شجاعی در خصوص احتمال پیک جدید کرونا، افزود:تمهیدات لازم اعم از نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در خصوص مقابله با پیک ششم در نظر گرفته شده که مهمتر از همه واکسیناسیون است و باید اقدامات لازم برای جذب هر چه بیشتر واکسن انجام شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.